لگوی شورا
/

شورای همبستگی آزادی برای ایران: بازپس گیری سرزمین و پاسداری از جغرافیای ایران را وظیفه خود می دانیم

«شورای همبستگی آزادی برای ایران» در دهمین روز از دهه «همبستگی برای آزادی» با تاکید بر اینکه جغرافیای ایران در طول حاکمیت رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی به تاراج رفته، نوشت: «ما ایرانیان همبستگی خود را برای باز پس‌گیری این سرزمین از رژیم جمهوری اسلامی اعلام نموده و وظیفه‌ی خود می‌دانیم از هر آنچه در این جغرافیا به امانت داریم، پاسداری و نگاهبانی کنیم».

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، «شورای همبستگی آزادی برای ایران» امروز جمعه ۲۴ شهریور ماه با صدور بیانیه ای در آخرین روز از دهه«همبستگی برای آزادی» در روزی که تحت عنوان «همبستگی برای حفظ و احیای منابع طبیعی و دارائی های ملی ایرانیان» نامگذاری شده است، بر ضرورت همبستگی ایرانیان برای احیا و پاسداری از منابع و دارایی های این سرزمین تاکید کرد.

در بیانیه «شورا» آمده است: «ایران، سرزمینی چند هزار ساله، هرچند در منطقه‌ی گرم و خشک واقع شده، در پهنای آن می‌توان شگفتیهای بسیاری را به نظاره نشست. پُر گفته‌ایم که اکنون شرایط اقلیمی زمین معضلی جهانی است و ناگزیر سرزمین ما از این گزند بی امان نمانده است. در کنار طبیعت گونه‌گون، جغرافیای سرزمین ایرانیان سرشار است از یادگارهایی از گذشتگان، میراثی تاریخی که تاراج روزانه‌ی آنها را به اندوه نشسته‌ایم».

شورای همبستگی آزادی برای ایران تصریح کرد: «از شمال و جنگلهای هیرکانی تا جنوب و سواحل نیلگون خلیج همیشگی فارس، از شرق و کویرهای بی بدیل تا غرب و رشته کوههای استوار زاگرس، قناتها و کاریزهای چند هزار ساله، رودها و دریاچه‌ها، معادن و منابع زیر زمینی، در کنار میراث بازمانده از اعماق تاریخِ اجدادمان، همگی دارایی‌های ملی هستند که جغرافیای ایران را معنا می‌کنند. امانتی از گذشتگان؛ برای آیندگان که به دست ما سپرده شده‌ است. حال این امانت، در درازای حیات رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی به تاراج رفته و نابودی و استهلاک آن هر روز شتاب بیشتری می‌گیرد».

«شورا» در بخش دیگری از این بیانیه نوشت: «رژیم جمهوری اسلامی، با نادیده گرفتن حق مالکیت ایرانیان بر دارایی‌های خود، باج دهی به اربابان و تامین گروههای شبه‌نظامی، نه تنها آشکارا به تخریب و حیف و میل منابع و دارایی‌ها‌ی ملی پرداخته، بلکه با به بند کشیدن و قتل جوانان متخصص و میهن دوست، شرایط را برای تباهی حال و آینده این سرزمین فراهم آورده است».

شورای همبستگی آزادی برای ایران در پایان خاطرنشان کرد: «ما ایرانیان آگاهیم که برخی آوارهای بازمانده از تسلط این رژیم غیر قابل بازیابی خواهند بود و تجدید برخی دیگر سالها به طول خواهد انجامید. ما ایرانیان همبستگی خود را برای باز پس‌گیری این سرزمین از رژیم جمهوری اسلامی اعلام نموده و وظیفه‌ی خود می‌دانیم از هر آنچه در این جغرافیا به امانت داریم پاسداری و نگاهبانی کنیم».

‌گفتنی ست «شورای همبستگی آزادی برای ایران» ۱۴ شهریور ماه با هدف ایجاد یکپارچگی و یکصدائی میان همه‌ی ایرانیان، ده روز منتهی به سالگرد قتل حکومتی جاویدنام مهسا امینی و شروع انقلاب زن، زندگی، آزادی را دهه‌ی «همبستگی برای آزادی» نامید و با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که در راه اتحاد مردم در مبارزه با «ضحاک زمانه»، برای هر روز عنوان جداگانه ای در نظر گرفته شده است.

این شورا در این دهه، روزانه بیانیه های جداگانه ای صادر و با تاکید بر لزوم همبستگی در مسیر سرنگونی جمهوری اسلامی و گرامی داشتن یاد کشته شدگان و بازداشت شدگان اعتراضات سراسری و همچنین همدردی با خانواده های آنان، ضرورت انسجام ملی برای ساخت ایران فردا و حفظ منابع ملی آن را یادآور شده است.