لگوی شورا
/

شورای همبستگی آزادی برای ایران: ایرانیان مالکان وجب به وجب این سرزمین‌اند و نگاه متجاوزان را تاب نخواهند آورد

«شورای همبستگی آزادی برای ایران» در پنجمین روز از دهه موسوم به «همبستگی برای آزادی» در بیانیه‌ی این روز که تحت عنوان «همبستگی برای حفظ یکپارچگی سرزمینی» نام گرفته است، تاکید کرده است: «امروز اگر آزادی خواهی را یک صدا فریاد نکنیم، چیرگی نظام سرکوب و بیداد بر این سرزمین، هرآینه راه را بر بیگانه خواهد گشود و بیم آن می‌رود که این متجاوزانِ بی وطن، رویای پیشکشی خاک پاک میهنمان را به اربابانشان در سر بپرورانند».

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، «شورای همبستگی آزادی برای ایران» امروز یکشنبه ۱۹ شهریورماه در تازه ترین بیانیه خود در دهه «همبستگی برای آزادی» در پنجمین روز از این دهه، بر همسبتگی برای حفظ یکپارچی سرزمینی تاکید و خواستار اتحاد همه اقوام برای پاسداری از وجب به وجب این سرزمین‌ شد.

براساس این گزارش، «شورا» در بیانیه امروز خود چنین نوشت: «سرزمین ما ایرانیان، در درازای هزاران سال قدمت خود، دستخوش حوادث بسیار و آماج حملات بیگانگان بوده است، چه آنها که توانستند بر این خاک چیره شوند و چه آنها که توسط دلیران ایران زمین رانده شدند. بی کفایتی برخی حاکمان گستره‌ی ایرانمان را بر باد داد و برخی دیگر، با دلی آکنده از مهر به میهن، پاسدار آن بودند».

در این بیانیه با بیان اینکه «امروز اگر آزادی خواهی را یک صدا فریاد نکنیم، چیرگی نظام سرکوب و بیداد بر این سرزمین، هرآینه راه را بر بیگانه خواهد گشود»، خاطرنشان شده است: «بیم آن می‌رود که این متجاوزانِ بی وطن، رویای پیشکشی خاک پاک میهنمان را به اربابانشان در سر بپرورانند».

شورای همبستگی آزادی برای ایران با تاکید بر این نکته که «رژیم متجاوز جمهوری اسلامی، مماشات با متجاوزان را بهای تداوم حیات خود می‌داند»، تصریح کرد: «مماشات با کشورهای عربِ جنوبی در تثبیت مالکیت بر جزایر سه‌گانه، سهل انگاری در تعیین سهم دقیق ایران از دریای خزر با اربابان شمالی، دیوارکشی اشتباه در مرز با افغانستان، توافقنامه‌های محرمانه با چین و روسیه، تنها نمونه‌هایی از این دست هستند».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «رژیم به خوبی می‌داند، پاشنه‌ی آشیل همبستگی برای حفظ یکپارچگی سرزمین، تفاوت‌های قومی (و نه اختلافات آنها) است و با تبدیل تفاوتها به اختلاف، همبستگی ایرانیان را در معرض شکست نگاه می‌دارد تا در زمان‌های بحرانی با رخنه در میان مردم سدی در برابر تشکیل خواسته‌ی یکپارچه‌ی مردمی باشد».

این بیانیه می افزاید: «گفتمان تفرقه، طی سالها، به غلط این تردید را در دل برخی پرورانده که گویی برخی اقوام ایرانی در تلاش برای تفکیک سهم خود از این سرزمین هستند. هشدار که این باورِ بی‌اعتبار همان است که جمهوری اسلامی از آن تغذیه می‌کند».

در بخش پایانی بیانیه نیز تاکید شده است: «گاه آن است که دست در دست یکدیگر فریاد برآریم که به راستی ایرانیان همگی مالکان وجب به وجب این سرزمین‌اند و نگاه متجاوزان را به این سرزمین تاب نخواهند آورد».

گفتنی ست «شورای همبستگی آزادی برای ایران» ۱۴ شهریور ماه با هدف ایجاد یکپارچگی و یکصدائی میان همه‌ی ایرانیان، ده روز منتهی به سالگرد قتل حکومتی جاویدنام مهسا امینی و شروع انقلاب زن، زندگی، آزادی را دهه‌ی «همبستگی برای آزادی» نامیده و با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده که در راه اتحاد مردم در مبارزه با «ضحاک زمانه»، برای هر روز عنوان جداگانه ای در نظر گرفته شده است.