لگوی شورا

شورای همبستگی آزادی برای ایران: «آزادی» فقط با گذر از «حاکمیت تمامیت خواه» به دست می آید

«شورای همبستگی آزادی برای ایران» در ششمین روز از دهه موسوم به «همبستگی برای آزادی» در بیانیه‌ی این روز که تحت عنوان روز« همبستگی برای آزادی بیان، اندیشه و انتخاب فردی» نامگذاری شده است، با بیان اینکه نظامِ مبتنی بر مذهب نمیتواند حامی حقوق همه‌ی اقشار یک جامعه باشد ، تاکید کرد: برای دست یافتن به آزادی، مسیری به جز سرنگونی این رژیم و عبور از حاکمیت تمامیت خواه اسلامی وجود ندارد.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، «شورای همبستگی آزادی برای ایران» که ده روز منتهی به سالروز قتل حکومتی مهسا(ژینا) امینی را تحت عنوان دهه« همبستگی برای آزادی» نامگذاری کرده است، امروز دوشنبه ۲۰ شهریور، در ششمین روز از این دهه با صدور بیانیه ای بر لزوم بهره مندی ایرانیان از آزادی اندیشه، فکر و مذهب بدون دخالت حکومت تاکید کرد.

در این بیانیه که در ششمین روز از این دهه تحت عنوان روز« همبستگی برای آزادی بیان، اندیشه و انتخاب فردی» نامگذاری شده است، با اشاره به بند ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل آمده: «آزادی اندیشه، فکر، وجدان و مذهب حق همگان است، این حق شامل آزادی تغییر مذهب یا عقیده همچنین آزادی اظهار عقیده و ایمان اسـت و تعلیمات مذهبی و اجرای مراسم دینی را نیز شامل می‌شود. هرکس می‌تواند از این حقوق به تنهایی یا گروهی به شکل خصوصی یا عمومی برخوردار باشد».

در ادامه با یادآوری بند ۱۹ همین اعلامیه تصریح شده است: «هر کس حق آزادی عقیده و بیان دارد و این حق، آزادی در باور یافتن به هر اندیشه‌ای بدون دخالت بیرونی، جستجو، دریافت و بازنشر اطلاعات و نظرات از هر طریق ممکن و بدون هیچ حد و مرزی را نیز شامل می‌شود».

«شورا» در این بیانیه خاطرنشان کرد: آنچه نقل شد، تنها بخشی از اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر است که آزادی بیان،‌ اندیشه و انتخاب افراد را به رسمیت می‌شناسد و آن را حق مسلم انسان بر می‌شمارد.

شورای همبستگی آزادی برای ایران، در بخش دیگری از این بیانیه نوشت: «باور داریم که نظامِ مبتنی بر مذهب نمیتواند حامی حقوق همه‌ی اقشار یک جامعه باشد و رژیم جمهوری اسلامی با نقض همه‌ی اصول حقوق بشر، این مهم را به ایرانیان اثبات نموده است. تردیدی نمی‌ماند که برای دست یافتن به آزادی مسیری به جز سرنگونی این رژیم و عبور از حاکمیت تمامیت خواه اسلامی وجود ندارد».

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «ما ایرانیانِ آزادی‌خواه، باوری اصیل به آزادی بیان، اندیشه و انتخاب فردی داریم و امروز یکپارچه و یکصدا این خواسته‌ی خود را که هم تراز با سرنگونی رژیم تمامیت خواه جمهوری اسلامی است، فریاد می‌زنیم».

لازم به ذکر است «شورای همبستگی آزادی برای ایران» ۱۴ شهریور ماه با هدف ایجاد یکپارچگی و یکصدائی میان همه‌ی ایرانیان، ده روز منتهی به سالگرد قتل حکومتی جاویدنام مهسا امینی و شروع انقلاب زن، زندگی، آزادی را دهه‌ی «همبستگی برای آزادی» نامیده و با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده که در راه اتحاد مردم در مبارزه با «ضحاک زمانه»، برای هر روز عنوان جداگانه ای در نظر گرفته شده است.