/

شش نفر از مخالفان سرشناس جمهوری اسلامی «منشور همبستگی و سازماندهی» منتشر کردند

صدای آمریکا: شش تن از مخالفان سرشناس جمهوری اسلامی در خارج از کشور روز جمعه منشوری را با عنوان «منشور همبستگی و سازمان برای آزادی (MAHSA)» منتشر کردند. حامد اسماعیلیون، نازنین فنادی، شاهزاده رضا پهلوی، شیرین عبادی، مسیح علی‌نژاد و عبدالله مهتدی اولین امضاکنندگان این منشور هستند. در ابتدای منشور به کشته شدن مهسا (زینا) امینی و آغاز «انقلاب زن، زندگی و آزادی» با هدف گسستن «زنجیره ظلم، تبعیض و استبداد» و «انتقال» اشاره شده است. از جمهوری اسلامی» از طریق «همبستگی، سازماندهی و مبارزه مستمر» به عنوان راه رسیدن به «ایران آزاد و دموکراتیک» بیان شده است. به گفته

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

صدای آمریکا: شش تن از مخالفان سرشناس جمهوری اسلامی در خارج از کشور روز جمعه منشوری را با عنوان «منشور همبستگی و سازمان برای آزادی (MAHSA)» منتشر کردند.

حامد اسماعیلیون، نازنین فنادی، شاهزاده رضا پهلوی، شیرین عبادی، مسیح علی‌نژاد و عبدالله مهتدی اولین امضاکنندگان این منشور هستند.

در ابتدای منشور به کشته شدن مهسا (زینا) امینی و آغاز «انقلاب زن، زندگی و آزادی» با هدف گسستن «زنجیره ظلم، تبعیض و استبداد» و «انتقال» اشاره شده است. از جمهوری اسلامی» از طریق «همبستگی، سازماندهی و مبارزه مستمر» به عنوان راه رسیدن به «ایران آزاد و دموکراتیک» بیان شده است.

به گفته این شش نفر «انزوای جهانی جمهوری اسلامی یکی از اولین گام های ضروری برای ایجاد تغییر است» و در این چارچوب باید پنج خواسته اصلی را دنبال کرد.

بر اساس این منشور، فشار بر جمهوری اسلامی برای لغو احکام اعدام و آزادی «بی قید و شرط و فوری» همه زندانیان سیاسی، مشورت با دولت‌های دموکراتیک برای اخراج سفرای جمهوری اسلامی، مشورت با دولت‌های دموکراتیک برای اخراج افراد وابسته. جمهوری اسلامی در این کشورها، برای حمایت از این منشور و سازماندهی پس از آن، با دولت های دموکراتیک مشورت کنید و در نهایت راه هایی برای کمک به مردم ایران ایجاد کنید، این پنج خواسته ای است که در منشور ذکر شده است.