/

شاکر بوری طنزپرداز منتقد حکومت بازداشت شد

شاکر بوری، شهروندی که با لحنی طنز ویدئوهایی انتقادی نسبت به عملکرد مسئولان حکومتی در اینستاگرام منتشر می‌کرد، بازداشت شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز حساب اینستاگرامی «صدای متروپل» روز چهارشنبه گزارش داد که آقای بوری از روز دوشنبه در پی مراجعه به اطلاعات سپاه آبادان ناپدید شده است.

بر اساس این گزارش، پیش از این احضار، نیروهای لباس‌شخصی با یورش به منزل این شهروند، تلفن همراه او را ضبط کرده بودند.

صدای متروپل اضافه کرد که شاکر بوری تاکنون هیچ تماسی با خانواده نداشته است. همچنین مقام‌های رسمی نیز هنوز در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

این طنزپرداز مدتی پیش تصویری از تاریخچه «تماس‌های ناشناس» نهادهای امنیتی را با خودش منتشر کرده و در یک استوری نوشته بود: «بعد از تماس برادران بالا و ارشاد، منِ خطاکارِ عوضی، دو استوری و پست ثبت‌احوال و علم‌الهدی رو پاک کردم. ببخشید.»
بوری همچنین در چندین استوری در هفته‌های گذشته به احضار چندباره خود هم اشاره کرده بود و در یکی از این استوری‌های اینستاگرامی نوشته بود: «هر روز یک خط قرمز جدید، هر روز تعهد بابت چیزی جدید. نقدِ طنز من که برگرفته از شیرین‌کاری خودتان است، کجای امنیت کشور را تهدید کرده که هر بار باید من را احضار کنید؟»

این طنزپرداز در ادامه گفته بود: «دیگر حوصله این ماراتن احضار – بازجویی – تعهد را ندارم؛ جرم ما این است که حرف می‌زنیم. باید دید و ساکت شد که مبادا به حضرات بر بخورد.»

این طنزپرداز آبادانی که در حال حاضر صفحه اینستاگرامش ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دنبال کننده دارد ابتدا ویدئوهایی با مضامین اجتماعی و مرتبط با مشکلات خوزستان منتشر می‌کرد و رفته‌رفته انتقاد از مقامات جمهوری اسلامی و سیاست‌های حکومت ایران نیز به طنز‌های او اضافه شد.