رضا پهلوی

شاهزاده رضا پهلوی خطاب به مردم ایران: سالروز قتل مهسا امینی موج نوینی از انقلاب ملی را کلید بزنید

شاهزاده رضا پهلوی در آستانه سالروز آغاز اعتراضات سراسری در ایران به دنبال قتل حکومتی مهسا امینی، با انتشار ویدئویی خطاب به هم میهنان خود، این برهه زمانی را فرصت مهمی‌ برای کلید زدن موج نوینی از انقلاب ملی، علیه جمهوری اسلامی دانست.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شاهزاده رضا پهلوی امروز پنج شنبه ۱۶ شهریور ماه با انتشار یک ویدئو از خود و سخنانش خطاب به اقشار مختلف جامعه، گفت: «آزادی و آبادی کشورمان ایران زمانی به دست می‌آید که جمعیتی آگاه، مصمم، فداکار و متحد از ایرانیان به درک درد و درمان مشترک برسند».

آقای پهلوی در بخشی از این گفتگو با هم میهنان و شهروندانی که به گفته او وطن برایشان تبدیل به زندان شده است، یادآور شد: «راه رهایی و آسایش شما، برچیده‌شدن بساط این رژیم اهریمنی از ایران عزیزمان است. درد ایران ابعاد ملی دارد، و درمان آن نیز ملی‌ است».

او افزود: «سالگرد قتل دختر ایران، جاویدنام مهسا امینی، فرصت مهمی‌ست تا شما، میلیونها ایرانی دغدغه‌مند از هر قشر و گروه، متحد با هم، موج نوینی از انقلاب ملی ما را کلید بزنید».

شاهزاده رضا پهلوی همچنین در هشدار به دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد:« مسئولیت هر گونه خشونت علیه ملت ایران با شما و آمران شماست. به ساعت عدالت بیندیشید و از عواقب سرکوب ملت رنج‌دیده بهراسید. ملت ایران، ملتی‌ست متمدن و صلح‌جو. اما دفاع مشروع و حفاظت از جان و امنیت خود و دیگران در برابر رژیمی که چون گرگ درنده به جان مردم می‌افتد، حق بدیهی و مسلم شهروندان است»

آقای پهلوی در پایان این ویدئو بار دیگر ملت ایران را مورد خطاب قرار داده و گفت: «با همبستگی شکوهمند ملی و نمایش آن در درون و بیرون کشور است که می‌توان این رژیم ضحاکی را به زیر کشید. بدانید که نیروی سرکوب زمانی آمران خود را تنها می‌گذارد که شما ملت را در جمعیتی بزرگ و در بالاترین سطح همبستگی ببیند».

او نطق ویدئویی خود را با این جمله به پایان رساند: «تفرقه‌انگیزان را از خود دور کنید و یک‌صدا ندا سر دهید: ما ملت کبیریم/ایران رو پس می‌گیریم!»