/

شاهزاده رضا پهلوی: تلاش برای آزادی همه زندانیان سیاسی فارغ از گرایش سیاسی آنها باید در اولویت ما باشد

شاهزاده رضا پهلوی با اشاره با بازداشت روزافزون ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی، خواهان تلاش برای آزادی همه زندانیان سیاسی-عقیدتی فارغ از دیدگاه و گرایش سیاسی آنها شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شاهزاده رضا پهلوی با انتشار متنی در توییتر عنوان کرد: هزاران‌هزار ایرانی به دلایل سیاسی و عقیدتی یا هم‌اکنون در زندان‌های جمهوری اسلامی هستند و یا پرونده‌های باز قضایی دارند. روزی نیست که خبر بازداشت شهروندان فقط به دلیل بیان و نشان دادن اعتراضشان منتشر نشود.

او با اشاره به اینکه شماری از فرزندان ایران زیر تیغ اعدام قرار دارند و جانشان در خطر فوری است، ادامه داد: در چنین شرایطی، تلاش برای نجات و آزادی همه زندانیان سیاسی-عقیدتی فارغ از دیدگاه و گرایش سیاسی‌شان باید در اولویت همه ما باشد.

شاهزاده رضا پهلوی تأکید کرد: دفاع از حق آزادی کسی که مورد ظلم قرار گرفته و به ناحق زندانی شده، به معنای دفاع از طرز فکر و گرایش سیاسی او نیست. از همه هم‌میهنان می‌خواهم که در کوشش‌هایشان در دفاع از حقوق مبارزان در بند، به این اصل مهم و کلیدی توجه بیشتری کنند.

او خطاب به سازمان‌های حقوق بشری هم گفت: همچنین از رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشری می‌خواهم در بازتاب وضعیت زندانیان سیاسی-عقیدتی بی‌طرفی سیاسی را لحاظ کنند و ازجمله بیش از پیش از آنانی بگویند که متأسفانه در گمنامی به سر می‌برند.

شاهزاده رضا پهلوی در پایان عنوان کرد: همه ما برای روزی تلاش می‌کنیم که دیگر کسی در ایران به دلیل فعالیت سیاسی و یا بیان عقیده و ابراز اعتراضش زندانی نشود و تحت تعقیب قضایی قرار نگیرد. برای رسیدن به چنین روزی که تنها با سرنگون کردن جمهوری اسلامی ممکن است، امروز باید تفاوت‌هایمان را در چارچوب اصول مشترک حداقلی‌مان به رسمیت بشناسیم و روی هدف اصلی متمرکز شویم؛ به‌ویژه در این روزها که ایرانیان در داخل و خارج کشور برای روز مهسا آماده می‌شوند.