سپیده رشنو

سپیده رشنو با اتهامات واهی راهی دادگاه می‌شود

یک فعال مدنی مخالف حجاب اجباری که پیشتر نیز بازداشت و حبس شده بود، از احضار و بازداشت مجدد و پرونده‌سازی جدید علیه خود خبر داد.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

یک فعال مدنی مخالف حجاب اجباری که پیشتر نیز بازداشت و حبس شده بود، از احضار و بازداشت مجدد و پرونده‌سازی جدید علیه خود خبر داد.

به گزارش فرانیوز، سپیده رشنو با انتشار مطلبی در حساب اینستاگرام خود نوشت که احضار و برای چند ساعتی در بند ۲۰۹ زندان اوین بازداشت شده و با قید وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت آزاد شده است.

وی افزود: تا زمان تشکیل دادگاه از تهران ممنوع‌الخروج و اتهام‌ها “تشویق مردم به فساد و فحشا” و “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

این فعال مدنی درباره مصادیق اتهام‌های انتسابی علیه خود عنوان کرد: استدلال این است که چون صفحات افرادی را دنبال میکنم پس با آنها در ارتباطم. چون یک عکس و تنها یک عکس بدون روسری از خودم منتشر کرده ام، پس دارم مردم را به فساد و فحشا دعوت میکنم. استدلال این است که من شهروند حقی برای اعتراض ندارم و اگر داشته باشم عاقبتم یک پروندۀ سنگین امنیتی سیاسی است که اجرا شدن حکم تعلیقی پرونده قبل را هم به دنبال دارد.

خانم رشنو با بیان اینکه از سوی نهادهای امنیتی و خانواده خود تحت فشار است، افزود: یک طرف پای حضرات روی گلویم است و طرف دیگر پای خانواده. خواهرم هر روز پیام میدهد که مادرم فشار خونش بالاتر رفته. پدرم هر روز باهاشان دعوا می‌کند. خواهرم مینویسد اگر مادرم سکته کند من مسبب اش هستم. مادرم میگوید روزی نیست که گریه نکنم و از زمانی که ابلاغیه آمده وزن کم کرده.

وی طی روزهای اخیر با انتشار ابلاغیه‌ای در حساب اینستاگرام از احضار خود به شعبه یکم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ (شهید مقدس “امنیت” )تهران خبر داده بود.

این بانوی مخالف حجاب اجباری در پی بازداشت در اواخر تیر ماه گذشته به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به “بند یک الف” منتقل شد.

خانم رشنو به مدت ۴۰ روز تحت بازجویی‌های فشرده قرار داشت و مدت‌ها از حق دسترسی به وکیل و برقراری تماس با خانواده خود محروم شده بود.

وی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به اتهام‌های “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با افراد خارج‌نشین”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تشویق مردم به فساد و فحشا” متهم شده بود.

این فعال مدنی با قید وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

چندی پیش خانم رشنو اعلام کرد که دانشگاه الزهرا او را به دلیل بی حجابی به مدت دو ترم از تحصیل تعلیق کرده است.