سناتورهای آمریکایی با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی در تقویت حماس؛ نباید بگذاریم تروریست‌ها برنده شوند

دو سناتور ارشد از حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی در عملیات حماس علیه اسرائیل، عنوان کردند که این جنایتها بی‌شک با حمایت جمهوری اسلامی انجام شده است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سناتور بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره «نقش عملیاتی» جمهوری اسلامی در عملیات حماس علیه اسرائیل با شبکه سی‌ان‌ان گفتگو کرد.

وی تاکید کرد که ما می‌دانیم که جمهوری اسلامی با حمایت‌های طولانی‌مدت، به سازمان حماس برای انجام عملیات تروریستی، ظرفیت‌ داده است.

این سناتور ارشد تصریح کرد: بنابراین واضح است که رژیم ایران در مورد حملات حماس، مسئولیت دارد.

بن کاردین گفت: ما در حال بررسی نقش جمهوری اسلامی در این عملیات هستیم.

او تاکید کرد: ما در توافق عادی‌سازی و پیمان ابراهیم، برای تقویت اسرائیل در منطقه‌ و برای آرام‌کردن اوضاع، همکاری کرده‌ایم و باید مطمئن شویم که این حمله وقیحانه و بی‌سابقه، مذاکرات عادی‌سازی را متوقف نمی‌کند چرا که ما نمی‌خواهیم تروریست‌ها برنده شوند.

همچنین تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه، در اینباره با برنامه اینترنتی «مگان کلی» گفتگو کرد.

او تصریح کرد: آنچه در اسرائیل رخ داد، واقعا وحشتناک است، این نقض حقوق بشر در جنایات جنگی تا حدی است که نفس انسان را بند می‌آورد.

کروز افزود: دلایل زیادی برای خشمگین شدن وجود دارد، اما یکی از اساسی‌ترین دلایل آن است که دولت جو بایدن تقریبا ۵۰ میلیارد دلار به حساب جمهوری اسلامی ریخته است.

تد کروز ادامه داد: بایدن حاضر نشد تحریم‌های فروش نفت را اعمال کند به همین دلیل جمهوری اسلامی اکنون روزانه دو میلیون بشکه نفت می‌فروشد و مجموعا تمام آن ۵۰ میلیارد دلار پولی که به دست آیت‌الله‌ها رسیده، برای موشک‌هایی که امروز اسرائیلی‌ها را می‌کشد، هزینه شده است.

یک مقام ارشد دولت بایدن، یک مقام نظامی آمریکا و یک شخصیت ارشد اسرائیلی روز سه‌شنبه گفتند جامعه اطلاعاتی ایالات متحده و اسرائیل در حال بررسی شواهدی هستند که ممکن است نشان دهد ایران نقش مستقیمی در حمله مرگبار روز شنبه حماس به اسرائیل داشته است.

همچنین مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: ایالات متحده در حال بررسی اطلاعات است تا ببیند آیا ایران از قبل از حمله حماس به اسرائیل اطلاع داشته و یا به برنامه‌ریزی یا هدایت آن کمک کرده است یا نه.