/

سعیده شفیعی و نسیم سلطان‌بیگی برای تحمل حبس فراخوانده شدند

با رد درخواست اعاده دادرسی «نسیم سلطان‌بیگی» و «سعیده شفیعی» توسط دیوان عالی کشور، این دو روزنامه‌نگار زن برای گذراندن دوران حبس خود، به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین فراخوانده شدند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سعیده شفیعی، روز یکشنبه ۲۱آبان۱۴۰۲، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «برای تحمل سه سال و شش ماه زندان به شعبه یک اجرای احکام اوین فراخوانده شدم. سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه برای تحمل زندان باید خود را به اوین معرفی کنم.»

«حسن همایون»، همسر سعیده شفیعی هم در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «درخواست اعاده‌دادرسی همسرم سعیده شفیعی و دوستمان نسیم سلطان بیگی در دیوان عالی کشور رد شده است، اعلام کردند سعیده و نسیم تا ۲۳ آبان‌ماه برای کیفر ۳ سال و ۶ ماه خودشان را به زندان اوین معرفی کنند.»

دادگاه تجدید نظر استان تهران، روز ۲۷شهریور امسال احکام زندان صادر شده برای سعیده شفیعی و نسیم سلطان‌بیگی را عینا تایید کرد.

براساس حکمی که توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر شد، نسیم سلطان بیگی و سعیده شفیعی هرکدام به‌صورت جداگانه بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری و به‌اتهام اجتماع و تبانی، به تحمل سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

نسیم سلطان بیگی در واکنش به صدور این حکم در اینستاگرام خود نوشته بود: «چنین صدور رای برای پرونده ما مصداق بارز مجازات انسانیت است. شریف‌تر آن بود که حکم بیدادگاه بدوی را به همان شکل تایید می‌کردید.»

سعیده شفیعی ۲بهمن سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و سپس با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به‌طور موقت و تا پایان مراحل دادرسی در ۱۸بهمن از زندان آزاد شد.

نسیم سلطان‌بیگی، فعال حقوق زنان و روزنامه‌نگار اجتماعی هم، دی سال گذشته هنگام سفر به خارج از کشور در «فرودگاه بین‌المللی خمینی تهران» بازداشت و روز ۱۷بهمن سال گذشته با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.