سعیده شفیعی
/

سعیده شفیعی روزنامه‌نگاراقتصادی برای اجرای حکم به زندان اوین رفت

حسن همایون، همسر سعیده‌ شفیعی، روزنامه‌نگار اقتصادی از بدرقه همسرش به زندان اوین برای تحمل سه سال و شش ماه حبس خبر داد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، او در پستی که در حساب کاربری «ایکس» خود و خانم شفیعی منتشر شده، این مجازات را «کیفر روزنامه‌نگاری فقر و تبعیض» توصیف کرده و نسبت به سلامتی همسرش به‌شدت ابراز نگرانی کرده است.

سعیده شفیعی، روز یکشنبه۲۱آبان اعلام کرده بود برای تحمل سه سال و شش ماه زندان به شعبه یک اجرای احکام اوین فراخوانده شده و می‌باید ۲۳آبان خود را به زندان معرفی کند.

این نویسنده و عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، همچنین ۲۳آبان پس از مراجعه به زندان اوین نوشت به او گفته شده امروز به زندان نمی‌رود و زمان معرفی خود به زندان را به او اطلاع خواهند داد.

دادگاه تجدید‌نظر استان تهران، روز ۲۷شهریور امسال، احکام زندان صادر شده برای سعیده شفیعی و «نسیم سلطان‌بیگی» را عینا تایید کرد.

براساس حکمی که توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر شد، نسیم سلطان بیگی و سعیده شفیعی هرکدام به‌صورت جداگانه بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری و به‌اتهام اجتماع و تبانی، به تحمل سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

سعیده شفیعی ۲بهمن سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و سپس با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به‌طور موقت و تا پایان مراحل دادرسی در ۱۸بهمن، از زندان آزاد شده بود.