رئیس جمهور اسرائیل

رئیس جمهور اسرائیل: حماس شر محضی که باید آن را ریشه کن کنیم

اسحاق هرتزوگ رئیس‌جمهور اسرائیل، در یک مصاحبه گفت که این کشور اقدامات سختی را علیه حماس انجام خواهد داد و افزود که این گروه «شر محض است و باید آن را ریشه کن کنیم».

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، همزمان با ادامه تنش ها بین اسرائیل و حماس، ارتش اسرائیل امروز اعلام کرد که حملات محدود زمینی را در طول شب گذشته به نوار غزه ترتیب داده و علاوه بر آن در حملات هوایی خود ۳۲۰ موضع گروه تروریستی حماس و جهاد اسلامی را هدف قرار داده است.

به گفته مقامات اسرائیلی حملات هوایی آنها بر مکان‌هایی متمرکز شده که تروریست‌های فلسطینی برای مقابله با تهاجم گسترده اسرائیل در آنجا تجمع کرده‌اند.

از سوی دیگر گروه فلسطینی حماس روز یکشنبه‌شب اعلام کرد که جنگجویان این گروه با آنچه به عنوان «نفوذ نیروی زرهی اسرائیل در جنوب غزه» خوانده شده درگیر شده و برخی تجهیزات نظامی اسرائیل را منهدم کرده‌اند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل در تشریح این حمله زمینی عنوان کرد که «در طول شب حملاتی توسط نیروهای زرهی و پیاده انجام شد. این حملات، جوخه‌های تروریستی را که برای مرحله بعدی جنگ آماده می‌شوند، مورد هدف قرار داده و نابود می‌کند».

او همچنین در جمع خبرنگاران تایید کرد که تا کنون ۲۲۲ نفر شناسایی شده اند که در جریان یورش حماس در ۷ اکتبر گروگان گرفته شده اند. طی روزهای گذشته این آمار مدام در حال افزایش بوده است.

همچنین او اضافه کرد طی ۲۴ ساعت اخیر ارتش اسرائیل «هشت موضع تروریست‌ها» را در داخل خاک لبنان هدف قرار داده است.

به گفته او هفت مورد از این حملات، نیروهای تروریستی پیش از آنکه بتوانند اقدامی تهاجمی انجام دهند مورد هدف قرار گرفتند.

همزمان اسرائیل از رهگیری و ساقط کردن یک «شیء پرنده مشکوک»، که از لبنان وارد حریم هوایی اسرائیل شده بوده، خبر داد.

در همین حال مقامات بهداشتی در غزه اعلام کردند که در بمب باران دوهفته‌ای غزه توسط ارتش اسرائیل که به دنبال حمله تروریست‌های حماس به شهرک‌های جنوب اسرائیل آغاز شد، حداقل ۵۰۸۷ نفر جان خود را از دست دادند. البته وزارت بهداشت عزه در اختیار حماس است و نمیتوان آمار ارائه شده توسط آنها را راستی آزمایی کرد.

همچنین با تشدید تنش در منطقه و احتمال گسترش جنگ و باز شدت جبهه‌های جدیدی علیه اسرائیل، سخنگوی ارتش عراق عنوان کرد که دولت این کشور به دنبال تروریست‌هایی است که به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی مستقر در عراق این کشور حمله کرده‌اند.

طی هفته گذشته، چندین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق مورد حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند که گمان می‌رود توسط گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی انجام شده باشد.

سرلشکر یحیی رسول روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت که مستشاران نظامی ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده «به دعوت دولت» در کشور هستند و مأموریت آنها آموزش نیروهای عراقی است.

او ادامه داد که نخست‌وزیر کشورش به سازمان‌های امنیتی کشور دستور داده است که به دنبال کسانی باشند که حملات را انجام داده‌اند و از هرگونه تلاش برای آسیب رساندن به امنیت ملی عراق جلوگیری کنند.