دو معترض مقابل سفارت عراق در دانمارک قرآن را آتش زدند

در ادامه روند قرآن سوزی در اروپا، دو معترض امروز دوشنبه یک نسخه از قرآن را مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک به آتش کشیدند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رویترز در گزارشی با اعلام این خبر نوشت:  این دو معترض از گروهی بودند که خود را «وطن‌پرستان دانمارکی» می نامند، که هفته گذشته تظاهرات مشابهی برگزار کردند و رویدادها را به صورت زنده در فیس بوک پخش کردند.

تجمع‌کنندگان در کپنهاگ قرآن را زیر پا گذاشتند و آن را در سینی فلزی کنار پرچم عراق بر روی زمین آتش زدند.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه دانمارک و سوئد اجازه آتش زدن قرآن را بر اساس قوانین حمایت از آزادی بیان دادند، اعتراضات در سراسر ایران و عراق تشدید شده است.

روز پنجشنبه نیز معترضان در عراق سفارت سوئد در بغداد را به آتش کشیدند.

در گزارش رویترز آمده است: چندین هزار عراقی روز شنبه در بغداد به دلیل آتش زدن قرآن در دو کشور شمال اروپا، در گردهمایی با حضور احزاب حاکم عراق و گروه‌های مسلح وابسته به جمهوری اسلامی، تظاهرات برگزار کردند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز شنبه گفت: افرادی که به قرآن هتک حرمت می‌کنند باید با «اشد مجازات» روبرو شوند.

خامنه‌ای، سوزاندن قرآن را «توطئه‌آمیز و خطرآفرین» خواند و سوئد را تهدید کرد که «با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته است».

علی خامنه‌ای در این پیام گفت که «اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است» و از دولت سوئد خواست که فرد سوزاننده قرآن را به کشورهای مسلمان تحویل دهد.