/

ده ماه از بازداشت غیرقانونی نیلوفر حامدی گذشت

همسر یک روزنامه‌نگار زندانی با انتشار مطلبی درباره گذشت ۴۰ هفته از بازداشت وی نسبت به عدم رسیدگی به پرونده این روزنامه‌نگار اعتراض کرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، محمدحسین آجرلو، همسر نیلوفر حامدی نوشت: دویست و هشتاد روز گذشت. دقیقاً چهل هفته. این‌ها یک عدد ساده نیستند. تعداد روزها و هفته‌هایی است که از بازداشت غیرقانونی نیلوفر حامدی می‌گذرد.

وی افزود: یک ماه پیش نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات او برگزار شد اما هنوز هیچ خبری از ادامه کار نیست‌.

همسر خانم حامدی اظهار داشت: چند روز پیش رئیس قوه قضائیه با ردیف‌کردن اعداد مختلف، تلاش کرد ثابت کند که نهاد تحت امرش با سرعت زیاد مشغول کار است، اما معلوم نیست چرا نمی‌خواهند به پرونده نیلوفر رسیدگی شود. شاید منتظرند نامش فراموش شود.

آقای آجرلو با اشاره به اینکه نیلوفر ۳۱ شهریور با شیوه غیرقانونی بازداشت شد، افزود: کمتر از یک ماه بعد بازجویی‌ها به پایان رسید اما سه ماه طول کشید که کیفرخواست او صادر شود. پس از آن هم ۶ ماه دیگر صبر کردیم که نخستین جلسه دادگاه را برگزار کنند. حالا هم یک ماه از جلسه اول گذشته و هیچ خبر جدیدی نیست.

وی با بیان اینکه نیلوفر در هفته‌های اخیر درخواست دیدار با وکلای خود را هم به صورت کتبی ارائه کرده است، گفت: اما حتی به این درخواست هم پاسخی نداده‌اند.

همسر این روزنامه‌نگار زندانی تصریح کرد: با تمام این‌ها حال و روحیه نیلوفر عالی و همچنان مقابل بی‌عدالتی مقاوم و استوار است. روزی چند نوبت ورزش می‌کند، هفته‌ای چند کتاب جدید می‌خواند و من و او در دو سوی دیوار غذاهای مشترک درست می‌کنیم تا بیشتر احساس کنیم کنار هم هستیم.

نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار و خبرنگار روزنامه شرق در تاریخ سی و یکم شهریور ماه گذشته در منزل شخصی در تهران بازداشت شد و تاکنون در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برد.