دفتر مولوی عبدالحمید اتهامات رسانه‌های حکومتی را کذب محض خواند

دفتر مولانا عبدالحمید با انتشار بیانیه‌ای درباره بازداشت نزدیکان وی همزمان با پخش اعترافات فردی که با اتهام تلاش برای ترور بیولوژیک وی مواجه است، این مطالب و گفته‌های فرد بازداشت شده را «کذب محض» عنوان کرد.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، دفتر مولوی عبدالحمید روز چهارشنبه هفتم تیرماه با انتشار بیانیه‌ای نهادهای امنیتی ایران را متهم کرد که با «تشویش اذهان عمومی» قصد پنهان کردن ماجرای بازداشت طلبه‌ای در مسجد مکی زاهدان به اتهام تلاش برای مسموم کردن امام جمعه اهل سنت این شهر را دارند.

دفتر امام جمع اهل‌سنت زاهدان ضمن شرح دقیق موضوع سوء قصد به جان مولوی عبدالحمید اعلام کرد: اظهارات فرد مظنون کاملا دیکته‌شده و خلاف واقع است.

در این بیانیه آمده است: تبلیغات وسیعی که رسانه‌های وابسته به حکومت راه‌ انداخته‌اند، پروپاگاندا، شانتاژ تبلیغاتی و مطالبی به دور از صداقت هستند و اگر مدعی‌العموم می‌خواهد به توصیۀ اخیر رهبری عمل کند، باید با این‌ گونه رسانه‌های حکومتی که باعث تشویش اذهان عمومی شده و حقایق را وارونه جلوه می‌دهند، برخورد کند.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: اظهارات فرد مشارالیه که به جزئیات اهداف خود با ذکر اسامی طراحان پرداخته، ثبت و ضبط شده که با هدف جلوگیری از التهاب از انتشار آنها خودداری شده است.

دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به بازداشت شماری از نزدیکان و اطرافیان مولوی عبدالحمید تصریح کرد: هدف از این بازداشت‌ها، فشار سیاسی و محدود کردن فعالیت‌های رسانه‌ای دارالعلوم و خاموش کردن صدای آن است و طرح ناکام‌مانده، فرصتی را ایجاد کرد تا به همین بهانه افرادی را بازداشت کنند و فشار بیشتری بر مجموعۀ دارالعلوم زاهدان بیاورند.

این بیانیه می‌افزاید که خانواد طلبه یادشده «از سوی برخی مسئولان در زاهدان تحت فشار قرار گرفته‌اند که علیه مجموعۀ دارالعلوم زاهدان شکایت کنند، اما آنان اجتناب کرده‌اند».

دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان در بیانیه یادشده گفته که این طلبه در اعترافات خود از دو نفر نام برده و گفته است که «من به دستور آنها به زاهدان آمده‌ام و قرار بوده از یک فرد مقداری سم تحویل بگیرم و با آنها دستان خودم را آغشته کنم و پس از آن پیش مولانا عبدالحمید بروم و با ایشان دست بدهم و مصافحه کنم».

رسانه‌های حکومتی روز گذشته ویدئویی از اعترافات اجباری یک شهروند اهل سنت را که در روز بیست و هفتم خرداد ماه توسط انتظامات مسجد مکی زاهدان بازداشت شده بود، منتشر کردند.

براساس اسنادی که با هک رسانه‌های حکومتی به دست آمده، فرماندهان نظامی و انتظامی در زمستان گذشته خواهان دستگیری مولوی عبدالحمید شده بودند، علی خامنه‌ای اما خواستار «بی‌آبرو» شدن این مقام دینی اهل سنت سیستان و بلوچستان شده بود.