دعوت به برگزاری مراسم تولد ابوالفضل آدینه‌زاده پس از بازداشت اعضا خانواده او

تعدادی از خانواده‌های دادخواه از مردم خواستند تا امروز ۲۷ خردادماه در غیاب خانواده و اقوام ابوالفضل آدینه‌زاده که همگی روز گذشته بازداشت شده‌اند، برای این نوجوان کشته شده توسط نیروهای امنیتی، مراسم تولد برپا کنند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

تعدادی از خانواده‌های دادخواه از مردم خواستند تا امروز ۲۷ خردادماه در غیاب خانواده و اقوام ابوالفضل آدینه‌زاده که همگی روز گذشته بازداشت شده‌اند، برای این نوجوان کشته شده توسط نیروهای امنیتی، مراسم تولد برپا کنند.

به گزارش فرانیوز، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، روز گذشته علی آدینه‌زاده، پدر ابوالفضل آدینه‌زاده، مرضیه آدینه‌زاده، خواهر این نوجوان جان‌باخته و رضا آدینه‌زاده، عموی او یک روز پیش از برگزاری مراسم تولد ابوالفضل در شهرستان فاروج استان خراسان رضوی، دستگیر شده‌اند.

ساعاتی پس از انتشار خبر بازداشت این ۳ نفر، نیروهای امنیتی به روستایی که خانوادهٔ ابوالفضل آدینه‌زاده، در آنجا جمع شده بودند حمله کرده و گلدسته حسینی مادر ابوالفضل، خاله‌ها، عموها، دایی‌ها، عمه‌ها، دخترخاله‌ها و تمامی دیگر افراد فامیل ابوالفضل را هم بازداشت کردند.

پس از این اقدام، تعدادی از خانواده‌های قربانیان جمهوری اسلامی با انتشار یک توییت مشترک، با اشاره به بازداشت خانواده ابوالفضل آدینه‌زاده یک روز پیش از زادروز او، از «مردم» خواستند که روز شنبه ۲۷ خرداد «برای ابوالفضل تولد کوچکی بگیرید و ویدئوی آن را منتشر» کنند.

این خانواده‌ها در ادامه اعلام کرده‌اند: «تمام ما را هم بازداشت کنند و بکشند، باز جوانه می‌زنیم و مقابل آنها می‌ایستیم.»

ابوالفضل آدینه‌زاده، نوجوان ۱۶ساله، اواسط مهر ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در ایران مقابل دانشگاه فردوسی مشهد با شلیک نیروهای حکومتی از فاصله نزدیک و در اثر اصابت ده‌ها گلوله ساچمه‌ای کشته شد.

دستگاه‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی، پس از کشته شدن او خانواده‌اش را واداشتند تا پیکر این نوجوان را در آرامستان روستای نجف‌آباد، از روستاهای شهر فاروج در خراسان شمالی خاک‌سپاری کنند و در ماه‌های گذشته به اعمال فشار و تهدید این خانواده دادخواه برای واداشتن آنها به سکوت ادامه دادند.

در روزهای گذشته خانواده آدینه‌زاده خبر داده بودند که در آستانه تولد این نوجوان، شیشه و سنگ مزار او شکسته شده است.

همان زمان، مادر ابوالفضل آدینه‌زاده با انتشار ویدئویی گفته بود نیروهای جمهوری اسلامی به دلیل نوشتن شعار «‎زن، زندگی، آزادی» روی سنگ مزار پسرشان، آن‌ها را بازجویی کرده و سنگ مزار و شیشه آن را شکسته‌اند.