//

در سفر به ایتالیا مطرح شد؛ تاکید شاهزاده پهلوی بر راه اندازی صندوق حمایت از اعتصابات

شاهزاده رضا پهلوی در سفر به ایتالیا در جمع تعدادی از ایرانیان، اعتصابات کارگری جاری در ایران را از نتایج انقلاب مهسا دانست و بر ضرورت راه‌اندازی صندوق‌های حمایت از اعتصابات تاکید کرد.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

شاهزاده رضا پهلوی در سفر به ایتالیا در جمع تعدادی از ایرانیان، اعتصابات کارگری جاری در ایران را از نتایج انقلاب مهسا دانست و بر ضرورت راه‌اندازی صندوق‌های حمایت از اعتصابات تاکید کرد.

به گزارش فرانیوز، شاهزاده رضا پهلوی که به دعوت بنیاد میلتون فریدمن ایتالیا در رم حضور دارد، روز چهارشنبه ششم اردیبهشت در جمع ایرانیان در میدان مونته چیتوریو این شهر، طی سخنانی فعالیت ایرانیان خارج از کشور را کمک کننده به شهروندان داخل ایران و رساندن صدایشان به دیگر کشورها دانست.

شاهزاده با تأکید بر این که باید دنیا را با خود همراه کنیم، گفت: دنیایی که ۴۳ سال دولت‌هایش فقط با جمهوری اسلامی و نمایندگانش صحبت می‌کرد، امروز فهمیده باید صدای مردمی را بشنود که این نظام نماینده‌شان نیست.

او هدف از سفرها و گفتگو با نمایندگان دولت ها را در راستای رساندن صدای ایرانیان به جهان، عنوان کرد و گفت: این دیدارها برای این است که به آنها بگویم سرمایه‌گذاری بر روی مردم ایران یعنی تضمین دموکراسی و آزادی در آینده و پایان دادن به تمام تهدید‌هایی که این نظام باعث شده است، از مسئله هسته‌ای گرفته تا تروریسم و رادیکالیسم مذهبی.

او با تأکید بر این که در این چهار دهه اهمیت سکولاریسم و جدایی دین از حکومت را درک کرده‌ایم ،گفت: باید در فردای ایران تمام باورها چه مذهبی چه سیاسی رعایت بشود و حکومت قانون، ضامن حقوق بشر هر شهروند و باورهای او باشد.

شاهزاده پهلوی اعتصابات کارگری جاری در ایران را از نتایج انقلاب مهسا دانست و بر ضرورت راه‌اندازی صندوق‌های حمایت از اعتصابات تاکید کرد.

شاهزاده رضا پهلوی در نشست «یک چشم‌انداز سکولار و دموکراتیک برای ایران فردا» در پارلمان ایتالیا نیز گفت که پیش از این کشورهای غربی بیشتر با مقامات حکومت گفتگو می‌کردند و به تازگی فرصت برای افرادی چون من فراهم شده که وضعیت ایران را منعکس کنیم.

شاهزاده رضا پهلوی تاکید کرد: «تحریم‌ها در مقطعی باعث تضعیف قدرت سرکوب حکومت می‌شود اما باید در مقطعی مولفه حمایت مستقیم از شهروندان نیز وجود داشته باشد. بنابر این من خواستار قوانینی هستم که مقامات و دیپلمات‌های رژیم را محدود کنند.»

آقای پهلوی در نشست در پارلمان ایتالیا افزود: «مردم ایران به جهان می‌گفتند که ما با دست خالی مقابل رژیم ایستاده‌ایم و به ما کمک کنید که رژیم را شکست دهیم. همیشه در سرنگونی حکومت‌های استبدادی و آپارتاید مولفه حمایت خارجی وجود داشته است.»

همزمان با حضور آقای پهلوی در ایتالیا، نازنین بنیادی، شیرین عبادی، مسیح علی‌نژاد و عبداللە مهتدی، چهار چهره مخالف جمهوری اسلامی و از اعضای ائتلاف «همبستگی برای دموکراسی و آزادی در ایران» امروز ششم اردیبهشت پیام مشترکی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر و با تاکید بر اتحاد در مسیر پیروزی انقلاب مردمی ایران، از ادامه فعالیتشان در راستای منشور مهسا خبر دادند.

این پیام چند روز پس از اعلام کناره‌گیری حامد اسماعیلیون منتشر شد.