در آستانه سالگرد قتل مهسا امینی؛ گشت ارشاد رسما به خیابان ها بازگشت

سخنگوی فرماندهی انتظامی‌ از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها به صورت خودرو و پیاده، خبر داد و اعلام کرد با کسانی که به گفته او «پوشش خارج از عرف دارند در صورت عدم تمکین از دستور پلیس برخورد قانونی شده و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد».

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سعید منتظرالمهدی،‌ سخنگوی فرماندهی نیروی انتظامی اعلام کرد از امروز یکشنبه ۲۵ تیرماه گشت پلیس برای «مقابله با بی‌حجابی» به خیابان‌ها باز می‌گردد.

سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا امروز گفت: «پلیس از امروز با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده، با آن دسته از کسانی که متاسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب پوششِ خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند ضمن انذار و تذکر در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد».

روز شنبه نیز گزارش‌ها و تصاویر منتشرشده از خیابان‌های تهران، حاکی از حضور فعال گشت‌های ارشاد در میادین و خیابان‌های اصلی شهر بود.

پس از قتل حکومتی مهسا امینی در مراکز مربوط به گشت ارشاد، انتقادات نسبت به عملکرد این نهاد در داخل بالا گرفت و برای مدتی خوردوهای گشت ارشاد در سطح شهر فعالیت نکردند.

مقام های امنیتی و انتظامی پس از اعتراضات سراسری در ایران به دنبال شیوه های متفاوت برای مقابله با نافرمانی زنان و دختران مخالف حجاب اجباری روی آوردند که از جمله آن اعلام به کار بردن دوربین های شناسایی در سطح شهر بود.

در دو روز گذشته فیلمی از گشت ارشاد پیاده در خیابان و تذکر به زنان و دختران برای رعایت حجاب اجباری به صورت گسترده بازنشر شده که ادبیات به کار برده شده توسط این نیروی گشت ارشاد و لحن و کلام تهدید آمیز او واکنش ها و انتقادات بسیاری به همراه داشته است.