هواداران حماس در امریکا

درخواست اخراج شهروندان خارجی حامی حماس از آمریکا

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه درخواست کرد که اتباع خارجی حامی حماس شد؛ از جمله دانشجویان بین‌المللی که از حماس و حملات خشونت‌آمیز آن در خاک اسرائیل حمایت می‌کنند، فوراً از آمریکا اخراج شوند.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این سناتور برجسته سنای آمریکایی با ارسال نامه‌ای به آلخاندرو مایورکاس، رئیس وزارت امنیت داخلی آمریکا، از او خواست که فرایند اخراج دانشجویان بین‌المللی که نامه کمیته همبستگی فلسطین هاروارد را در ۷ اکتبر امضا کرده یا از آن حمایت کرده‌اند، آغاز کند.

تام کاتن که خود نیز فارغ‌التحصیل هاروارد است با استناد به قوانین مهاجرتی آمریکا که اتباع خارجی در صورت تایید فعالیت‌های تروریستی اجازه ورود به ایالات متحده را نخواهند داشت، در نامه خود نوشت: «این ستون‌پنجم جایی در ایالات متحده ندارند».

او ادامه داد: «گسترش هولناک یهودستیزی طی چند هفته گذشته در ایالات متحده باید هر کسی را که در ارزش‌های آمریکایی مشترک است را ناراحت کند».

در ادامه این نامه آمده است که «هرچند شهروندان آمریکایی ممکن است بر اساس متمم اول قانون اساسی اظهارات نفرت‌آمیزی بیان کنند، اما هیچ شهروند خارجی حق ندارد که در ایالات متحده از تروریسم حمایت کند».

کمیته همبستگی فلسطین در مقطع کارشناسی دانشگاه هاروارد هفته گذشته بیانیه‌ای را تنظیم کرد که در آن مسئولیت کامل حمله حماس به شهروندان غیرنظامی را اسرائیل دانسته بود. این بیانیه توسط ۳۳ سازمان دانشجویی دیگر دانشگاه هاروارد نیز امضا شد.

کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی در کنفرانس بین‌المللی رئیس پلیس در سن دیگو، کالیفرنیا نیز در ۱۴ اکتبر خبر داد که از زمان حمله حماس به اسرائیل، سطح تهدیدات تروریستی در ایالات متحده افزایش یافته است.

او در این کنفرانس گفت: «شکی نیست که در این شرایط تشدید تنش‌ها، ما شاهد افزایش تهدیدات هستیم و باید مراقب باشیم، به ویژه نسبت به افراد تنها که ممکن است از رویدادهای اخیر الهام بگیرند تا خودشان مرتکب خشونت شوند».

پلیس در شهرهای بزرگ امریکا در حال آماده باش است زیرا نگران خشونت‌های احتمالی در جریان تظاهرات حامیان فلسطین هستند به ویژه پس از آنکه خالد مشعل رهبر سابق حماس از جوامع مسلمان در جهان خواست نسبت به حمله اسرائیل به غزه اعتراض کنند.

پیش از این در ۲۳ مهرماه وزیر داخله آلمان فدرال خواستار استفاده از گزینه ها برای اخراج حامیان گروه حماس از آلمان شده است. رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان گفته است هر کسی که در آلمان از تروریسم حمایت می کند، از دریافت شهروندی آلمان محروم می شود.

اظهارات نانسی فِزر، وزیر کشور آلمان را اولین بار نشریه ولت در ۱۱ اکتبر منتشر کرده بود. نشریه بیلد با باز نشر اظهارات این مقام آلمانی از اخراج حامیان حماس از آلمان نوشت و به نقل از او نوشت که «ما از تمام ابزارهای قانونی برای اخراج حامیان حماس استفاده خواهیم کرد».

نانسی فِزر، به نشریه آلمانی گفته بود که «اگر کسی که با شور و شوق در خیابان‌های آلمان جشن می‌گیرد، تابعیت آلمانی ندارد، پس باید از آلمان اخراج شود».

وزیر کشور آلمان در این زمینه حمایت لارس کلینگ بایل رئیس حزب سوسیال دموکرات را نیز دریافت کرده است.

کلینگ بایل در این باره تأکید کرده است: «ما اکنون در حال اصلاح قانون شهروندی آلمان هستیم. تابعیت قوی ترین تعهد به کشور ماست. هر کسی که ارزش های ما را نپذیرفته و از یهودستیزی و تروریسم حمایت می کند، از داشتن پاسپورت آلمانی محروم می شود».

او ستایش از جنایات حماس را یک جرم جنایی عنوان کرده و همزمان از متهم ساختن عمومی هشدار داده است.