دانیل هاگاری

دانیل هاگاری: بسیار ساده‌تر از انتظار حماس به قلب شهر غزه رسیدیم

دانیل هاگاری، سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل، گفت نیروهای ارتش این کشور بسیار ساده‌تر از آنچه گروه شبه‌نظامی حماس انتظار داشت توانستند به قلب شهر غزه برسند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، یک سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل، روز دوشنبه ۲۹ آبان گفت، ارتش اسرائیل «بسیار ساده‌تر از آن‌چه حماس انتظارش را داشت»، به قلب شهر غزه رسید و نیروهای اسرائیلی همچنان طبق برنامه در حال پیشروی هستند.

دانیل هاگاری، سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل، در نشست خبری روزانه خود گفت: «ما ضمن محاصره غزه اقدام به حملاتی کردیم که به قلب این شهر رسید. خیلی سریع بسیار ساده‌تر از آن‌چه حماس انتظارش را داشت، به قلب شهر رسیدیم».

او افزود: «سربازان ما طبق برنامه به پیشروی ادامه می‌دهند و این زمان می‌برد. جنگ مرحله به مرحله پیش می‌رود».

آقای هاگاری گفت، ارتش اسرائیل در مناطق زیتون و جبالیا در شمال غزه به دنبال اعضای حماس است و «هم‌اکنون جبالیا را تحت محاصره دارد و شروع به نابودی گردان‌های حماس در آن منطقه کرده است».

این سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل همچنین گفت نیروهای اسرائیلی طی روزهای گذشته درگیر جنگ رو در رو با گردان زیتون بوده‌اند که یکی از گردان‌های مرکزی حماس در منطقه زیتون در شمال نوار غزه است.

در خبری دیگر ارتش اسرائیل می‌گوید عملیات زمینی‌اش در منطقه جبالیا در شمال نوار غزه ادامه دارد.

بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل نیروهای زمینی با کمک پهپادها و جنگنده‌های نیروی هوایی سه تونل حماس را در حوالی اردوگاه جبالیا نابود کرده اند.

در این بیانیه که در تلگرام ارتش اسرائیل منتشر شده آمده که در بخش‌های دیگری از نواحی شمالی غزه ده‌ها تن از اعضای حماس کشته شده اند و مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات هم کشف و ضبط شده است.

همزمان با تحولات در غزه و تلاش کشورها برای توقف جنگ، نشست فوق‌العاده گروه قدرت‌های اقتصادی نوظهور، بریکس، درباره جنگ غزه عصر سه‌شنبه با حضور اعضای اصلی و دعوت شده برای عضویت در این گروه و همچنین با حضور دبیرکل سازمان ملل، به شکل «ویدئو کنفرانس» برگزار می‌شود.

دفتر رییس جمهور آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور ریاست «نشست فوق‌العاده و مجازی» گروه بریکس را درباره «وضعیت غزه و خاورمیانه» بر عهده خواهد داشت.

در این بیانیه عنوان شده که علاوه بر برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، کشورهایی که با عضویت آنها در بریکس موافقت شده یعنی ایران، آرژانتین، مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اتیوپی نیز در این نشست حضور دارند.

همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در این نشست مجازی شرکت خواهد کرد.