نسرین ستوده
/

خشونت امنیتی ها در مراسم خاکسپاری آرمیتا؛ ضرب و شتم نسرین ستوده و بازداشت دست‌کم ۱۵ نفر از شرکت کنندگان

شاهدان عینی گزارش دادند که نسرین ستوده، وکیل دادگستری ، امروز یکشنبه 7 آبان ماه و در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند، به‌شدت مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رضا خندان، همسر نسرین ستوده، در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی تایید کرده که خانم ستوده برای شرکت در مراسم خاکسپاری آرمیتا به بهشت زهرا تهران رفته بود، اما او گفته از ساعاتی پیش از او بی‌اطلاع است.

براساس گزارش ها ماموران حکومتی حاضر در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند، نسرین ستوده و منظر ضرابی از مادران دادخواه پرواز ۷۵۲ را با ضرب و شتم شدید به مرکز انتظامی در محله شاه عبدالعظیم تهران منتقل کرده اند.

آقای خندان به بی‌بی‌سی فارسی گفته علی‌رغم تماس مکرر با تلفن همراه همسرش، پاسخی دریافت نکرده و نتوانسته با او صحبت کند.

نسرین ستوده پیش‌تر با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود مرگ آرمیتا گراوند را قتل حکومتی خوانده و نوشته بود: «باز هم قتل حکومتی دیگر، این بار آرمیتا گراوند، قتلی که هر ایرانی، کنار گوش خود آن را احساس می کند».

زندانی سیاسی سابق افزوده بود: «ما دو دختر جوان‌مان را در مترو از دست داده‌‌ایم، اکنون می‌توانیم با حضور گسترده در مترو‌ها به حفاظت از جوانان‌مان بپردازیم. تا زمان محاکمه عادلانه عاملان و آمران این قتل‌های حکومتی فرا برسد».

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان گزارش کرده دست‌کم ۱۵ نفر از حاضران در این مراسم توسط نیروهای حکومتی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

در جریان برگزاری مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند، شماری از حاضران شعارها «آرمیتا روحت شاد» و «این گل پرپر شده، هدیه به میهن شده» سر دادند. آرمیتا گراوند، ۲۸ روز در کما در بیمارستان نظامی فجر در تهران بستری بوده است. بعد از انتشار خبر جان باختن آرمیتا گراوند، نام او به ترند اول اکس (توییتر سابق) تبدیل شد و کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.