خانواده‌های پیرفلک و مولایی‌راد تحت فشار نیروهای امنیتی

شماری از کانال‌های طرفدار حکومت ایران در تلگرام، شامگاه ۲۵ خرداد، ویدیوئی از رضا مولایی‌راد، پدر پویا مولایی‌راد منتشر کرده‌‌اند که در آن بدون هیچ اشاره‌ای به کشته‌شدن فرزندش، از کشته شدن سرگرد قنبری در ۲۱ خرداد، «ابراز تاسف و همدردی» می‌کند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

شماری از کانال‌های طرفدار حکومت ایران در تلگرام، شامگاه ۲۵ خرداد، ویدیوئی از رضا مولایی‌راد، پدر پویا مولایی‌راد منتشر کرده‌‌اند که در آن بدون هیچ اشاره‌ای به کشته‌شدن فرزندش، از کشته شدن سرگرد قنبری در ۲۱ خرداد، «ابراز تاسف و همدردی» می‌کند.

به گزارش فرانیوز، پنج روز پس از قتل حکومتی پویا مولایی‌راد، فشارهای امنیتی بر خانواده‌های پیرفلک و مولایی‌راد افزایش یافته است.

دو روز گذشته، فراخوانی برای برگزاری تجمع در اعتراض به کشته‌ شدن پویا مولایی‌راد در ۲۵ خرداد منتشر شده بود، اما پدر پویا در پیام ویدیویی‌اش، هرگونه برگزاری تجمع اعتراضی را تکذیب و «محکوم» کرد و منتشرکنندگان را «عده‌ای سودجو» خواند.

فعالان و کاربران رسانه‌های اجتماعی با انتشار این ویدیو، سابقه جمهوری اسلامی در گرفتن اعتراف‌های اجباری را یادآور شدند و درباره وضعیت خانواده‌های پیرفلک و مولایی‌راد ابراز نگرانی کردند.

مهرداد پیرفلک، عمومی کیان پیرفلک، نیز با انتشار استوری در حساب کاربری‌اش، صدور هرگونه فراخوان از طرف خانواده‌های پیرفلک و مولایی را تکذیب کرد.

بهرخ مولایی‌راد، خواهر پویا، نیز که پیش‌تر در روایت‌های اینستاگرامش به حکومتی‌ها هشدار داده بود آن‌ها را در دادخواهی برادرش راحت نمی‌گذارد، پنجشنبه شب در یک پیام اینستاگرامی فراخوان برگزاری تجمع را تکذیب و اظهارات پدرش را تایید کرد.

خواهر پویا نیز بدون اشاره به قتل برادرش، از حادثه ۲۱ خرداد ابراز تاسف کرد و از هم‌وطنان خواست آرامش داشته باشند و اجازه دهند همه امور در راستای «مجاری قانونی» پیگیری شود.

اظهارات این خانواده پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر خودداری حکومت از تحویل پیکر این جوان به خانواده‌اش صورت می‌گیرد.

روز ۲۱ خرداد، هم‌زمان با سالروز تولد کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله ایذه‌ای که در تیراندازی ۲۵ آبان گذشته کشته شد، ماموران امنیتی پویا مولایی‌راد، یک نفر دیگر از اعضای این خانواده را به رگبار بستند.

پس از کشته شدن پویا مولایی‌راد، رسانه‌های وابسته به حکومت پویا را مسئول کشته‌ شدن یک مامور پلیس معرفی کردند و با طرح این ادعا که مادر کیان پیرفلک «بسترساز» چنین اتفاقی بوده است، خواستار برخورد با او شدند.

مادر کیان از ۲۲ خرداد و پس از انتشار عکس پویا مولایی‌راد در اینستاگرام، پست دیگری منتشر نکرده و این احتمال تحت فشار بودن او و دیگر اعضای خانواده را تقویت می‌کند.

گزارش شده جو شدید امنیتی در محدوده محل سکونت خانواده‌های دادخواه برقرار است و حتی خیابان‌های مجاور خانه ماه‌منیر مولایی‌راد تحت کنترل ماموران است.