/

حکم حبس و تبعید سهند محمدزاده در دیوان عالی کشور تایید شد

دیوان عالی کشور حکم ۶ سال حبس و ۱۰ سال تبعید یکی از بازداشت‌شدگان خیزش سراسری را تایید کرد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، حامد احمدی وکیل سهند نورمحمدزاده در گفتگو با روزنامه شرق، از تأیید حکم ۱۰ سال تبعید و ۶ سال حبس موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.

وی افزود: با این حال هنوز جزئیات حکم به او ابلاغ نشده است.

این وکیل دادگستری گفت: دو سه روز پیش، پرونده به شعبه یک دادسرای امنیت (اوین) ارجاع شد. امروز برای پیگیری پرونده به این شعبه رفتم، آنجا هم گفتند که حکم تایید شده ولی بنا به دلایلی، امکان مطالعه حکم دیوان وجود نداشت.

به گفته او، آنچه تا الان برای ما مشخص شده، این است که در کمال تعجب، همان شعبه‌ای (شعبه ۳۹ دیوانعالی کشور) که در مرتبه اول، اتهام محاربه سهند نورمحمدزاده را رد و تأکید کرده بود که اقدامات سهند مشمول ماده ۶۸۷ قانون مجازات و اتهام محاربه نیست و صدور این حکم غیرقانونی است، همان شعبه این بار اتهام محاربه را تأیید کرده، ولی اعدام را به تبعید به کهنوج کرمان تبدیل کرد.

سهند نورمحمدزاده توسط ماموران امنیتی در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱ و در جریان خیزش سراسری، مقابل خانه خود در غرب تهران بازداشت شد.

او در تاریخ ۱۶ آبان‌ ماه گذشته به اتهام «محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات» در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد.