/

حکم بدوی سپیده رشنو صادر شد؛ چهار سال و یک ماه حبس برای دو پرونده

سپیده رشنو در اینستاگرام خود از صدور چهار سال و یک ماه حبس برای دو پرونده تشکیل شده علیه خود خبر داد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خانم رشنو نوشته است: «حکم اولیه دادگاه دوم در دهم مهرماه شش ماه حبس تعزیری و ده میلیون تومان جریمه نقدی به همراه ممنوعیت حضور در اینستاگرام به مدت یکسال و حذف و امحا صفحه اینستاگرامی فعلی است».

او یادآور شده که شش ماه حبس تعزیری در پرونده دوم موجب خارج شدن سه سال و هفت ماه حبس تعیین شده در پرونده اول از تعلیق می‌شود.

سپیده رشنو نوشته است که در مجموع محکوم به تحمل ۴ سال و یک ماه حبس شده «فقط به خاطر اینکه ابتدایی‌ترین حقوق انسانی» خود را مطالبه کرده است.

او پیش‌ترنوشته بود: «امروز؛ دهم مهر ماه ۱۴۰۲، با همین پوشش، همراه با وکیلم آقای پناهی‌پور در دادگاه حاضر خواهم‌ شد برای دفاع از دو اتهام «تشویق به فساد و فحشا و تبلیغ علیه نظام» که مصداق آن‌ها تنها پست اول صفحه اینستاگرام‌ من است».

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، در آن زمان مدعی شده که «با توجه به عدم حضور رشنو در دادگاه، وکیل وی لایحه دفاعی خود را به شعبه رسیدگی کننده پرونده ارائه کرد».

سپیده رشنو متولد ۱۳۷۳، نویسنده و ویراستاری است که در تیر ماه ۱۴۰۱، در پی اعتراض به «حجاب اجباری» و مقاومت در برابر دخالت‌های یک زن «آمر به معروف» به نام «رایحه ربیعی» به نوع پوشش‌اش، دستگیر و وادار به «اعتراف اجباری» در مقابل دوربین صدا و سیمای جمهوری اسلامی شد.