حمله پهپادی به فرودگاه اربیل اقلیم کُردستان عراق؛ فعالیت‌های فرودگاه به حالت تعلیق درآمد

به دنبال ساقط کردن یک پهپاد انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل اقلیم کُردستان عراق، فعالیت‌ها این فرودگاه به حالت تعلیق در آمده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، یحیی رسول، سخنگوی ارتش عراق، در بیانیه‌ای گفت این حمله «تروریستی» در نزدیکی فرودگاه اربیل موجب زخمی‌شدن چند نفر شده است.

این حمله پهپادی در پی کشته‌شدن سید رضی موسوی، از مستشاران سپاه پاسداران در سوریه، بر اثر یک حمله منتسب به اسرائیل انجام گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید کشته‌شدن این عضو بلندپایه خود تهدید کرده اسرائیل تاوان آن را خواهد پرداخت.

یحیی رسول افزود: فعالیت‌های این فرودگاه به حالت تعلیق درآمده، و بر زمان پروازها تاثیر گذاشته است.

سخنگوی ارتش عراق گفته که گروه‌های غیرقانونی تلاش می‌کنند به پایگاه‌های میزبان نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش حمله کنند.

او افزوده که حمله روز دوشنبه از طریق پهپاد بمبگذاری‌شده و در نزدیکی فرودگاه غیرنظامی اربیل رخ داده است.

سخنگوی ارتش عراق با محکوم کردن این حمله وعده داد نیروهای امنیتی کشورش با تکیه بر توانایی‌های اطلاعاتی خود، عاملان حمله مزبور را تسلیم دادگاه خواهند کرد.

کانال تلویزیون کُردی «رووداو» اعلام کرده که گروه‌های مسلح شیعه نزدیک به جمهوری اسلامی که خود را «مقاومت اسلامی در عراق» می‌نامند، مسئولیت حمله پهپادی روز دوشنبه را بر عهده گرفته‌اند.

همچنین سازمان مبارزه با تروریسم اقلیم کُردستان عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده این حمله پهپادی ساعت چهار و نیم بعد از ظهر روز دوشنبه به پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل انجام شده و تلفات جانی در پی نداشته است.