حمله هوایی اسرائیل به انبارهای تسلیحاتی شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی در سوریه

رسانه‌های سوریه، خبر دادند که بامداد چهارشنبه ۲۴ خرداد اهدافی در حومه دمشق مورد هدف قرار گرفته و در اثر آن صدای انفجارهای مهیبی در پایتخت این کشور شنیده شده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

رسانه‌های سوریه، خبر دادند که بامداد چهارشنبه ۲۴ خرداد اهدافی در حومه دمشق مورد هدف قرار گرفته و در اثر آن صدای انفجارهای مهیبی در پایتخت این کشور شنیده شده است.

به گزارش فرانیوز، بنا بر اعلام رسانه دولتی سوریه، سانا، حملات هوایی حدود ساعت یک بامداد روز چهارشنبه ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) روی داده که بر اثر آنها یک سرباز به شدت زخمی شده و خسارات مادی برجا مانده است.

این خبرگزاری به نقل از مقامات نظامی این کشور اعلام کرده که پدافند هوایی سوریه برخی از موشک‌ها را بر فراز پایتخت سرنگون کرده است. جزئیات بیشتری درباره اهداف حمله و خسارات وارده اعلام نشده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، ادعا کرده که هواپیماهای اسرائیلی در این حمله «انبارهای تسلیحاتی شبه‌نظامیان تحت حمایت حکومت ایران» را هدف خود قرار داده‌اند.

به گفته منابع محلی، در حملات شب گذشته تیپ ۷۵ پدافند هوایی سوریه در نزدیکی شهر المقالبیه در جنوب دمشق پایتخت این کشور و همچنین انبارهای لشکر یکم ارتش در منطقه الکسوه واقع در ۱۸ کیلومتری جنوب دمشق مورد هدف قرار گرفته است.

بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده، احتمال می‌رود که ارتش اسرائیل یک محموله تسلیحاتی ایرانی را که دو روز پیش از تهران وارد دمشق شده بود و در انبارهای لشکر یکم در جنوب دمشق پایتخت سوریه نگهداری می‌شد، هدف قرار داده باشد.

رسانه‌های وابسته به دولت سوریه اعلام کردند که هواپیماهای اسرائیلی بر فراز بلندی‌های جولان مناطق روسیه را با موشک مورد هدف قرار دادند و پدافند هوایی سوریه نیز برخی از این موشک‌ها را منهدم کرده است.