حمله موشکی مجدد حوثی‌ها در دریای سرخ

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده از حمله موشکی مجدد حوثی‌ها تحت حمایت جمهوری اسلامی خبر داد و اعلام کرد که این گروه روز گذشته چندین حمله موشکی بالستیک ضدکشتی در جنوب دریای سرخ  و خلیج عدن انجام داده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حوثی‌ها شش موشک بالستیک ضد‌کشتی (ASBM) را از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت جنوب دریای سرخ و خلیج عدن شلیک کردند.

این ستاد افزود: سه فروند از این موشک‌ها در تلاش برای ضربه زدن به ام وی استار ناسیا، یک کشتی متعلق به یونان با پرچم جزیره مارشال بودند که از خلیج عدن عبور می‌کرد. در ادامه ام‌وی استار ناسیا از انفجاری در نزدیکی کشتی خبر داد که باعث خسارت جزئی شد اما آسیبی به آن وارد نشد.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده عنوان کرد: یک موشک دیگر به آبهای نزدیک کشتی اصابت کرد و هیچ تاثیری نداشت. همچنین یو.اس‌.اس لابون (دی‌.دی‌.جی-۵۸) نیروی دریایی آمریکا که در نزدیکی ام وی استار ناسیا فعالیت می‌کرد، سومین موشک بالستیک ضدکشتی شلیک شده توسط حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی را رهگیری و سرنگون کرد.

سنتکام در ادامه نوشت که سه فروند موشک باقی مانده احتمالا “ام.وی مورنیگ تاید”، یک کشتی باری متعلق به بریتانیا با پرچم باربادوس که در دریای سرخ جنوبی فعالیت می کند را هدف قرار داده‌اند.

طبق این گزارش، این سه موشک بدون تاثیر به آب‌های نزدیک کشتی برخورد کردند. “ام.وی مورنیگ تاید” به سفر خود ادامه می‌دهد و هیچ آسیب یا خسارتی گزارش نکرده است.