حمله موشکی اسرائیل به انبار مهمات نزدیک فرودگاه دمشق

حمله موشکی اسرائیل به انبار مهمات و مواضع شبه نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه منجر به کشته شدن حداقل چهار سرباز سوری و زخمی شدن چهار تن دیگر شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دوشنبه ۱۶ مرداد، به نقل از یک منبع نظامی در وزارت دفاع این کشور اعلام کرد: «حدود ساعت ۲ و ۲۰ دقیقه بامداد امروز، اسرائیل از سمت جولان برخی مناطق حومه شهر دمشق را هدف قرار داد.»

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که در این حمله انبارها و پایگاه‌های نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق، منطقه فرودگاه دیماس و منطقه الکسوه در غرب دمشق مورد هدف قرار گرفته‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است که علاوه بر ۴ سرباز سوری ۲ نفر دیگر نیز کشته شده‌اند که هویت آنها فعلاً مشخص نیست. همچنین چندین انبار مهمات گروه‌های شبه‌نظامی نیز در این حمله نابود شده است.

وزارت دفاع سوریه نیز مدعی شده است که پدافند هوایی این کشور برخی از موشک‌های اسرائیلی را مورد هدف قرار داده است اما با این حال منابع نظامی سوری خبر دادند که در این حمله چهار سرباز کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شده و خسارات مادی نیز به اماکن نظامی وارد شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، صدای انفجار موشک‌های اسرائیلی به وضوح در سراسر پایتخت سوریه شنیده شد.

در طول بیش از یک دهه جنگ در سوریه، اسرائیل صدها حمله هوایی به این کشور انجام داده است. هدف اسرائیل بیش از همه، نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی و حزب‌الله است.

اسرائیل بارها تکرار کرده که اجازه نمی‌دهد جمهوری اسلامی حضورش در نزدیکی مرزهای این کشور را گسترش داده و تقویت کند.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که از ابتدای سال جاری میلادی اسرائیل ۱۷ حمله هوایی و ۵ حمله موشکی به مواضع مختلف در سوریه ترتیب داده که بر اثر این حملات، ۴۲ نفر از نیروهای سوریه، ۲۲ شبه‌نظامی غیر سوری مورد حمایت جمهوری اسلامی، ۶ عضو سپاه پاسداران، ۴ شبه‌نظامی سوری تحت حمایت حکومت ایران و سه عضو حزب‌الله لبنان کشته شده‌اند.