/

حمله روزنامه دولت جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید و مسجد مکی به‌عنوان «مقر فتنه و شورش»

وزنامه دولت جمهوری اسلامی، با حمله به امام جمعه اهل سنت زاهدان، عبدالحمید اسماعیل‌زهی را به تلاش برای در دست گرفتن «رهبری آشوب‌ها» در جریان اعتراضات مردم ایران متهم کرد و گفت او با سخنانی «تفرقه‌انگیز» به نقش «مخرب خود علیه امنیت و وحدت ملی» ادامه می‌دهد.

خواندن این مطلب 10 دقیقه طول میکشد.

روزنامه دولت جمهوری اسلامی، با حمله به امام جمعه اهل سنت زاهدان، عبدالحمید اسماعیل‌زهی را به تلاش برای در دست گرفتن «رهبری آشوب‌ها» در جریان اعتراضات مردم ایران متهم کرد و گفت او با سخنانی «تفرقه‌انگیز» به نقش «مخرب خود علیه امنیت و وحدت ملی» ادامه می‌دهد.

روزنامه ایران در یادداشتی که روز شنبه ۲۴ دی با عنوان «سرمایه‌گذاری ارگان رسانه‌ای CIA روی عبدالحمید» منتشر کرده است، به دلیل مواضع انتقادی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در خیزش انقلابی، او را هدف حمله قرار داد.

این روزنامه در بخشی از یادداشت خود آورده است: «در حالی‌ که آرامش در سراسر کشور حاکم بوده و رسانه‌های ضدانقلاب و ضدایران از محتوا تهی شده‌اند، جریان عبدالحمید اسماعیل زهی تلاش دارد تا مسجد زاهدان را به عنوان مقر اصلی فتنه، شورش و ناامنی زنده نگه داشته و هر بار با تحریک جوانان و حرکت در پازل دشمنان مردم ایران، نقش مخرب خود را ادامه دهد.»

هفته گذشته نیز محمدجواد لاریجانی، از چهره‌های سیاسی جمهوری اسلامی، مسجد مکی زاهدان را به «مسجد ضرار» تشبیه کرد و تلویحا خواستار تخریب این «محل توطئه که از آن حرف‌های متعفن بیرون می‌آید» شد.

لاریجانی گفت: «برای پیامبر اسلام هم تخریب مسجد ضرار خیلی سخت بود اما مسجد به دست عده‌ای درست شده بود برای اشاعه افکار انحرافی و پیامبر دستور داد تا آن مسجد را خراب کنند.»

عبدالحمید اسماعیل‌زهی پس از جمعه خونین زاهدان در هشتم مهر، بارها با حمایت از خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای را مسوول کشتار مردم زاهدان دانسته و خواستار لغو احکام اعدام و محاربه برای معترضان شده است.

خطبه‌های انتقادی او در نماز جمعه‌های زاهدان پس از هشتم مهر، بخشی از تظاهرات و راهپیمایی‌های هفتگی و ثابت مردم زاهدان است که پس از نماز برگزار می‌شود و به جمعه‌های اعتراضی این شهر شهره شده است.

حمله مقامات، چهره‌ها و رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی به عبدالحمید اسماعیل‌زهی نیز از همان زمان کلید خورده است.

آبان ماه امسال فایلی صوتی از سوی گروه هکری بلک‌ریوارد در اختیار ایران‌اینترنشنال قرار گرفت که نشان می‌داد جمهوری اسلامی از آغاز اعتراضات در ایران، طرح تخریب عبدالحمید اسماعیل‌زهی را در دستور کار قرار داده است.

بر اساس فایل صوتی به دست آمده از هک خبرگزاری فارس، قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج می‌گوید که مصطفی محامی، نماینده خامنه‌ای در سیستان و بلوچستان و ستاد کل نیروهای مسلح، گزارشی را درباره کشتار زاهدان به دفتر خامنه‌ای داده و او نیز دستوراتی در پاسخ به این گزارش‌ها داده است.

به گفته قریشی، خامنه‌ای در پاسخ به این گزارش خواستار آن شده که به مولوی عبدالحمید، «تذکر» داده شود.

قریشی همچنین گفته است: «در مورد مولوی عبدالحمید ما اشتباه کردیم. ما اول انقلاب خان‌های آن منطقه را از بین بردیم و به عبدالحمید بال و پر دادیم. کسی این‌ها را آدم حساب نمی‌کرد.»

او همچنین می‌گوید که پس از دوم خرداد ۷۶ نیز مقام‌های دولت خاتمی به مولوی عبدالحمید بهای زیادی دادند و او را تقویت کردند.

در این جلسه که مربوط به دیدار گروهی از مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت در نشستی با قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج است، مدیران رسانه‌ها پیشنهاد می‌کنند که روی سخنان مولوی عبدالحمید علیه حقوق زنان تبلیغ و گفته شود که بیشترین تبعیض علیه زنان از سوی اهل سنت در سیستان و بلوچستان اعمال می‌شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان اما با وجود فشارها و تهدیدهای امنیتی، به سخنان انتقادی خود ادامه داده است.

او روز گذشته (بیست و سوم دی) با طعنه به سخنان علی خامنه‌ای مبنی بر نقش‌آفرینی مداحان در «معرکه‌های حساس»، گفت مشکلات کشور با مداحی و خطبه حل نمی‌شود و باید از نخبگان و متخصصان کمک گرفت.