پایگاه هوایی امریکا

حمله راکتی به پایگاه هوایی الاسد در غرب عراق

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام از شلیک یک راکت به پایگاه هوایی «الاسد» محل استقرار نیروهای آمریکایی در غرب عراق خبر داد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سنتکام، روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه اعلام کرد که یک راکت ۱۲۲ میلی متری به پایگاه هوایی «الاسد» در غرب عراق شلیک شده است.

این نهاد در بیانیه‌ای نوشت: این راکت در ساعت هفت بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی به سوی این پایگاه پرتاب شد اما تلفات جانی و خساراتی به همراه نداشت.

طبق بیانیه نیروهای اتئلاف بین المللی اطلاعات مربوط به محلی که این راکت پرتاب شده بود را به نیروهای امنیتی عراق تحویل دادند.

سنتکام اعلام کرده که نیروهای امنیتی عراق پس از دریافت اطلاعات، یک خودرو را که از آن برای پرتاب راکت مورد استفاده قرار گرفته بود، کشف کردند.

مشخص نیست که چه گروهی این راکت را پرتاب کرده است.

همزمان با آغاز جنگ اسرائیل و حماس، حملات به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه افزایش یافته است.

گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی جمهوری اسلامی در عراق مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته‌اند.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که ایالات متحده حق پاسخ گویی به این حملات را برای خود محفوظ می‌داند.

نیروهای آمریکایی چندین بار به مواضع شبه‌نظامیان در عراق و سوریه حملات تلافی‌جویانه انجام داده اند.

طی روزهای اخیر، سناتورهایی از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای، حملات نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی به نیروهای ایالات متحده در عراق و سوریه را محکوم کرده و خواهان پاسخگویی فوری به این حملات شدند.

سناتورهای آمریکایی تد کروز از حزب جمهوری‌خواه و کریس کونز از حزب دموکرات پیش‌نویس قطعنامه‌ را ارائه کردند.

در این قطعنامه ضمن محکوم کردن حملات نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، خواستار پاسخ فوری آمریکا به این حملات و جلوگیری از تکرار آن شده‌اند.

این قطعنامه با ذکر بیش از ۱۱۵ حادثه از اواسط اکتبر، بر فوریت پاسخگویی به این حملات و جلوگیری از آن تاکید می‌کند.

در این قطعنامه خاطر‌نشان شده است که حمایت مالی و آموزشی جمهوری اسلامی از گروه‌های شبه‌نظامی، از جمله شورشیان حوثی در یمن، منجر به اختلال در مسیرهای کشتیرانی جهانی و زنجیره‌ تامین، در سراسر منطقه شده است.