/

حمایت اتحادیه‌های کارگری اروپا از نسرین جوادی که ۶۶ سالگی خود را در زندان سپری می‌کند

یکی از تشکل‌های کارگری اتحادیه اروپا خواهان آزادی نسرین جوادی فعال حوزه کارگران شد که در سن ۶۶ سالگی با بیماری‌های جسمانی در زندان اوین در حال سپری کردن دوران حبس است‌.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، اتحادیه‌های کارگری اروپا با انتشار توییتی نوشت: نسرین جوادی، زن مدافع حقوق بشر که در زمینه حقوق کارگری و بازنشستگان فعالیت می‌کند، در حال تحمل حکم ۵ سال حبس در زندان اوین است.

این تشکل کارگران افزود: نسرین با بیماری‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کند اما از درمان پزشکی در بیمارستان محروم شده است.‌ ما خواستار آزادی و مرخصی درمانی او هستیم.

بر اساس گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی)  از اعضای این اتحادیه روز شنبه یازدهم تیر ماه ۱۴۰۱ جهت اجرای حکم ۷ سال زندان به زندان اوین منتقل شد.

این کارگر بازنشسته ۶۶ ساله‌، عضو هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی (بستا) و عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران است که در تجمع روز جهانی کارگر سال ۹۸ مقابل مجلس بازداشت شد و پس از ۲۹ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد گردید.

سپس توسط قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور، اخلال در نظم و آسایش عمومی و ‌تبلیغ علیه نظام در مجموع به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور هم عیناً تأیید شده است.

مصادیق اتهامات واهی که علیه نسرین جوادی مطرح گردیده است، شرکت در مراسم روز جهانی کارگر و حضور در تجمعات کارگری و بازنشستگان برای دفاع از مطالبات صنفی است.

وی علیرغم بیماری‌های متعدد و مصرف مکرر دارو و نظر پزشکان متخصص بیمارستان دولتی مبنی بر عدم توانایی تحمل حبس، توسط شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای اوین به زندان منتقل شد.