حریق جنگل‌های ۷ استان ترکیه را درنوردید؛ دست‌کم ۱۸ مهاجر در مرز یونان در آتش جانباختند

از روز گذشته تاکنون آتش‌سوزی در ۲۳ نقطه از جنگل‌های هفت استان چاناک قلعه، بورسا، بیلعجیک، کجاالی، کاستامونو، بالیک اسیر و موغلا آغاز شده و در پی این رویداد ۱۸ نفر که گمان می‌رود مهاجر باشند در مرز یونان و ترکیه در حریق جانباختند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، آتش‌سوزی وسیع و پراکنده در جنگل‌های ترکیه به علت وزش باد شدید در زمان کوتاهی به ده‌ها منطقه مسکونی سرایت کرده است که در شهر چاناک قلعه تخلیه ۹ منطقه مسکونی را در پی داشت.

بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه، تلاش نیرو‌های آتش‌نشانی از زمین و هوا با ده‌ها هواپیما، بالگرد و کامیون آتش نشانی، برای مهار آتش ادامه دارد.

گفته می‌شود، تاکنون چندین منطقه مسکونی چاناک قلعه از جمله مجتمع دانشگاهی چاناک قلعه ادامه دارد و شعله‌های آتش به نزدیکی پایگاه راداری و بیمارستان دولتی چاناک قلعه رسیده است.

وزارت حمل و نقل ترکیه نیز تا اطلاع بعدی تردد دریایی از تنگه داردانل را به حالت تعلیق درآورده است.
 
سازمان هواشناسی ترکیه اعلام کرده است که گرمای طاقت فرسا و وزش باد شدید تا پایان این هفته در سراسر ترکیه خطر آتش سوزی‌های گسترده جنگلی را افزایش خواهد داد.

همچنین ابراهیم یوماکلی، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) از ادامه تلاش‌ها برای مهار و اطفای حریق جنگلی در استان چناق‌قلعه خبر داد.

یوماکلی نوشت: عملیات هوایی ما با ۷ هواپیما و ۲۲ بالگرد آتش‌نشانی ادامه دارد. تلاش‌های تیم‌های زمینی نیز بی‌وقفه ادامه دارد.

از سویی دیگر، در حالی که آتش‌سوزی در جنگل دادیا در شمال شرق یونان ادامه داد، جسد ۱۸ نفر در این جنگل پیدا شد.

گمان می‌رود این جسدها متعلق به مهاجران غیرقانونی است که از منطقه مریچ در استان ادیرنه ترکیه وارد خاک یونان شده‌اند.

تا این لحظه هویت مهاجران جانباخته در حریق احراز نشده است.

دیروز بر اثر آتش‌سوزی در جنگل دادیا بسیاری از مناطق مسکونی تخلیه شده و ساکنان منطقه را ترک کردند.