حبس خانگی خانواده ژینا (مهسا) امینی؛ منزل آنها توسط ماموران امنیتی محاصره شده است

پدر جاویدنام ژینا (مهسا) امینی که صبح امروز حین خروج از منزل توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود، پس از بازجویی و تهدید درباره عدم برگزاری مراسم سالگرد قتل حکومتی فرزندش، آزاد شده و هم‌اکنون همراه با خانواده در حبس خانگی و محاصره نهادهای امنیتی نظام قرار دارند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، امجد امینی در هفته‌های گذشته بارها توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی احضار شده و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته است.

منزل وی در محاصره مزدوران خامنه‌ای قرار گرفته و نهادهای مزدور خامنه‌ای، خانواده آقای امینی را تهدید کرده‌اند که حق خروج از منزل را ندارند.

همچنین نهادهای حکومتی همزمان با فرارسیدن سالگرد قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی، یکی از دریچه‌های آب سد چراغ ویس سقز را باز کرده‌اند.

گفته شده، آب در کنار مسیرهای اصلی قبرستان آیچی، راه‌های فرعی آنجا را نیز مسدود کرده تا از حضور مردم بر مزار ژینا ممانعت شود.

والدین مهسا امینی پیشتر با انتشار متن کوتاهی در صفحه اینستاگرام امجد امینی، خطاب به «هم‌میهنان» و «خواهران و برادران»، نوشتند: «ما خانواده ژینا، مانند هر خانواده داغدیده‌ای، در سالیاد شهادت فرزند دلبندمان ژینا (مهسا) امینی بر مزار آن عزیز سفر کرده گرد هم آمده و مراسم سنتی و مذهبی سالگرد را برگزار می‌کنیم».

پدر و مادر مهسا امینی ضمن قدردانی از «هم‌دردی و دغدغه‌های» اهالی سقز، همگان را به «پرهیز از هرگونه کنش خشونت‌آمیز و واکنش در برابر آن» دعوت کردند.

امجد امینی همچنین در مصاحبه‌ با صدای آمریکا گفت: «برای گرامیداشت نام و یاد ژینا (مهسا)ی شهید و مظلوم و معصوم و شادی روح پاک ایشان و تسلای خاطر خانواده و بستگان و همه دوستدارانش برآنیم که امسال مراسم سالگرد را برگزار کنیم. اما قطعا با توجه به شرایط نمی‌توانیم به صورت رسمی برای دعوت مردم در مراسم فراخوان بدهیم و یا به مردم بگوییم که در مراسم شرکت نکنند».

آقای امینی افزود: «امروزه همه می‌دانند که مهسا فقط متعلق به خانواده امینی نیست و او دختر ایران است و متعلق به تمام کشور است و همه دوستداران مهسا به مثابه خانواده‌‌اش هستند. بنابراین مردم هر طور تصمیم بگیرند ما مطیع‌شان هستیم».

صدای آمریکا نوشت: او در این مصاحبه نوشتاری با خبرنگار صدای آمریکا، با اشاره به نگرانی‌های مقامات حکومت جمهوری اسلامی گفت که آنها «از ما می‌خواهند تحت هیچ شرایطی فراخوان ندهیم و مردم را به مراسم دعوت نکنیم».