/

حامد اسماعیلیون از «شورای همبستگی» کناره‌گیری کرد

حامد اسماعیلیون در پیامی اعلام کرد که از «شورای همبستگی برای دموکراسی و آزادی در ایران» کناره‌گیری کرده و تاکید کرد با تمرکز بر تلاش‌ها برای سرنگونی جمهوری اسلامی، به همکاری با نیروهای پایبند به دموکراسی ادامه خواهد داد.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

حامد اسماعیلیون در پیامی اعلام کرد که از «شورای همبستگی برای دموکراسی و آزادی در ایران» کناره‌گیری کرده و تاکید کرد با تمرکز بر تلاش‌ها برای سرنگونی جمهوری اسلامی، به همکاری با نیروهای پایبند به دموکراسی ادامه خواهد داد.

به گزارش فرانیوز، حامداسماعیلیون از چهره های شاخص اپوزیسیون با انتشار یک پست روی فیسبوک شخصی خود، اعلام کرد از «شورای همبستگی» خارج شده است.

اسماعیلیون در این پست که عنوان آن را « گزارش به مردم» نوشته است، به روند پیوستن و جدایی اش از شورای همبستگی پرداخته است.

او با اشاره به شکل گیری شورای همبستگی و تدوین منشور در این شورا نوشته است: انتظار داشتم پس از انتشار منشور کار سازماندهی برای کمک عملی موثر به انقلاب ایران آغاز شود پس کوشیدم تا با گفت و گو با متخصصان و افراد با تجربه ایده‌های نو را جذب و به جمع همبستگی منتقل کنم. از ابتدا مشکلات و موانع در راه سازماندهی و طراحی و اجرای طرح‌های عملی در گروه همبستگی سر بر آوردند.

او با بیان اینکه وظیفه‌ای مهم‌تر از کمک به انقلاب ایران از طریق طراحی اشکال نافرمانی مدنی وجود ندارد، نوشت: سعی کردم خود را از هیاهوها، فشارها و درخواست‌های غیرمنطقی دور نگه داشته، به طرح‌های جدی بپردازم.

اسماعیلیون گفت: متاسفانه کار در این زمینه در گروه همبستگی به خوبی پیش نرفت. گروه‌های فشار از بیرون از جمع با شیوه‌های غیردموکراتیک می‌کوشیدند مواضع خود را بر جمع تحمیل کنند .

او آورده است: رقابت گفتمان‌ها و برنامه و سیاست‌ها طبیعی است اما تلاش برای حذف و تحمیل و دیگر شیوه‌های غیردموکراتیک هیچ نسبتی با رفتار دموکراتیک ندارد .

اسماعیلیون همچنین تاکید کرده است : با آن چه رخ داده است به این نتیجه رسیده‌ام که از شورای همبستگی برای سازماندهی و دموکراسی خارج شوم. تمرکز اصلی به نظر من همچنان باید بر سرنگون کردن جمهوری اسلامی و همراهی با مردم ایران و حمایت از آنان باشد و در این راه می‌کوشم.

او افزود: من به پیروزی انقلاب مردم باور دارم و بر این باورم که انقلاب همچنان باید در ایران هدایت شود و کار ما در خارج از کشور نهایتا قدرتمند کردن مردم، شبکه‌ها و نهادهای داخل کشور، همراهی با مردم انقلابی و فراهم کردن امکاناتی است که به آن‌ها خدمت کند.

اسماعیلیون ضمن آرزوی موفقیت برای گروه همبستگی، نوشت: امیدوارم روزی در سایه پیروزی انقلاب زن، زندگی و آزادی در ایران، همه ما در دموکراسی و آزادی و عدالت زندگی کنیم و امیدوارم مجازات قاتلین فرزندان ایران را به چشم خود ببینم.

این شورا که دیگر اعضای آن عبارتند از شاهزاده رضا پهلوی، مسیح علینژاد، شیرین عبادی، عبدالله مهتدی و نازنین بنیادی، در ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ «منشور همبستگی و سازماندهی برای آزادی» به‌نام «مهسا» را منتشر کرد.

اعضای دیگر این شورا پس از اعلام کناره گیری حامد اسماعیلیون، اعلام نظری در این باره نداشته اند.