جیک سالیوان: آمریکا مشغول مذاکرات فشرده با اسرائیل درباره مرحله بعدی جنگ است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سفر خود به اسراییل اعلام کرد که واشنگتن به اسرائیل فشار می‌آورد تا جنگ در غزه را به جای بمباران و عملیات زمینی گسترده، بر هدف قرار دادن دقیق رهبران حماس متمرکز کند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رسانه‌های خارجی عنوان کرده‌اند که جیک سالیوان به منظور تلاش برای کاهش تلفات غیرنظامیان فلسطینی به اسرائیل سفر کرده است.

او اشاره‌ای به زمان وقوع چنین تغییر احتمالی در رویکرد اسرائیل نکرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت در دیدارهای خود با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، کابینه جنگی، و فرماندهان نظامی اسرائیل درباره زمان وقوع تغییر در رویکرد اسرائیل صحبت کرده است.

سالیوان افزود: زمان و شرایط وقوع این تغییر موضوع مذاکرات مستمر فشرده میان ایالات متحده آمریکا و اسرائیل خواهد بود.

وی اظهار داشته که طی مرحله بعدی جنگ راه‌های دقیق‌تر هدف قراردادن رهبری حماس و مجموعه عملیات‌ اطلاعاتی در کانون تمرکز خواهد بود.

این مقام آمریکایی افزود ایالات متحده خواهان دیدن نتایج تضمین‌های اسرائیل در ارتباط با تفکیک قائل شدن میان غیرنظامیان و ستیزه‌جویان است.

سالیوان همچنین از حماس به دلیل استفاده این گروه از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی انتقاد کرد.

او گفت حماس از مدارس و بیمارستان‌ها برای انجام عملیات‌های خود استفاده می‌کند. حماس این اتهام را رد کرده است.

رسانه‌ها عنوان کرده‌اند که محمد ضیف رهبر شاخه نظامی حماس و مغز متفکر حمله تروریستی ۱۵ مهر، مروان عیسی معاون محمد ضیف، و یحیی سنوار رهبر حماس در غزه، در صدر فهرست مهم‌ترین هدف‌های اسرائیل قرار دارند.

مقامات ایالات متحده گفته‌اند که کاخ سفید پشت درهای بسته خواستار پایان سریع‌تر مرحله شدید جنگ شده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، در روزهای گذشته هشدار داد تلفات بالای غیرنظامیان در غزه موجب شده افکار عمومی جهانیان در حال تغییر به ضرر اسرائیل باشد.