جو امنیتی شدید در زاهدان و برپایی نمازجمعه با امامت امام جمعه موقت زاهدان

نماز جمعه امروز زاهدان در میانه جو شدید امنیتی و با امامت امام جمعه موقت اهل سنت زاهدان برگزار شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، نماز جمعه این هفته زاهدان با امامت مولوی عبدالغنی‌ بدری، امام جمعه موقت اهل سنت که معاون آموزشی مدرسه دینی دارالعلوم است برگزار شد.

این در حالی است که طی روزهای اخیر شماری از نزدیکان مولانا عبدالحمید توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند و امام جمعه اهل سنت زاهدان بنا به دلایل نامشخصی امروز خطبه‌های نماز جمعه را ایراد نکرد.

هفته گذشته عبدالنصیر شه بخش، نوه دختری مولوی عبدالحمید، اسامه شه بخش، فیلمبردار و عکاس مسجد مکی و حامد محمدی نیک (براهویی) دستیار وی توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

رسانه حال وش همچنین گزارش کرده است که نمازگزاران زاهدانی به درخواست مولوی عبدالحمید به احترام ایام عید قربان در سی و نهمین هفته اعتراضی بعد از جمعه خونین زاهدان، راهپیمایی اعتراضی سکوت انجام دادند.

رسانه‌هایی که اخبار سیستان و بلوچستان را منتشر می‌کنند، با انتشار تصاویری از سطح شهرهای زاهدان و خاش از استقرار جو شدید امنیتی و حضور نیروهای یگان ویژه خبر داده‌اند.

بنابر گفته‌های منابع بلوچ، نیروهای نظامی و لباس شخصی با حضور در محدوده مسجد مکی و مصلی زاهدان با خودروهای شخصی در اطراف خیابان‌های خیام و مدرس در گشت‌زنی‌های خود چند نفر را بازداشت کرده و با خود برده‌اند.

همچنین امروز جمعه نهم تیر ماه، اینترنت شهر زاهدان دچار اختلال شدید شده به طوری که برقراری تماس برای شهروندان امکان‌پذیر نیست.