جامعه رنگین کمانی
//

جامعه کوییر ایرانی: ۲۵ شهریور خیابان‌های داخل و خارج کشور را به کابوس جمهوری اسلامی بدل کنیم

گروهی از سازمان‌ها و کنشگران کوییر ایرانی در بیانیه‌ای با حمایت از فراخوان تجمع‌های جهانی ۲۵ شهریور در سالگرد قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی، از همه گروه‌های سیاسی و اجتماعی خواستند در این روز خیابان‌های داخل و خارج کشور را به کابوس جمهوری اسلامی بدل کنند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، جامعه کوییر ایرانی در بیانیه خود که به مناسبت یک ساله شدن خیزش انقلابی مردم ایران منتشر شده آورده است: نزدیک به یک سال از قتل حکومتی ژینا/مهسا امینی به دست عوامل نظام جنایتکار جمهوری اسلامی بخاطر عدم رعایت حجاب و پوشش اسلامی می‌گذرد. جنایتی که باعث اعتراضات خیابانی گسترده و چند ماهه در خیابان‌های سراسر ایران و آغاز انقلابی با محوریت زن زندگی آزادی شد.

این بیانیه خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» را ایجادگر «رنسانس سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در ایران» خواند که پایه‌های «حکومت زن‌ستیز و کوییرستیز اسلامی را به لرزه» در آورده و مصمم است با پایان تمامی اشکال تبعیض، نابرابری و بی‌حقوقی، جامعه‌ای آزاد و برابر را برای همه شهروندان، مستقل از تمایزهای جنسی، جنسیتی، قومی، عقیدتی و ملی ایجاد کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اکنون در آستانه اولین سالروز انقلاب زن، زندگی، آزادی و فراخوان ۲۵ شهریور، جامعه ایران سراسر تلاطم است. تلاطمی که در آن از یک‌سو حکومت به آب و آتش می‌زند تا با سرکوب گسترده مانع از شکل‌گیری دور تازه اعتراضات خیابانی شود؛ و از سوی دیگر مردمی که با شور، خود را برای فراخوان سالگرد انقلاب آماده می‌کنند و پیام خود را از پیش به جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند: ایستاده‌ایم تا پایان.

این تشکل‌ها و کنشگران با اشاره به اینکه خیزش انقلابی کنونی چشم‌انداز و امکان رهایی و برابری جامعه رنگین‌کمانی‌ و پایان صدها سال کوییرستیزی را ایجاد کرده، تاکید کرد جامعه کوییر ایران خیزش انقلابی ژن ژیان ئازادی را متعلق به خود دانسته و در صفوف مقدم انقلاب به مبارزه ادامه خواهد داد.

این بیانیه افزود: جامعه کوییر در تجمع‌های اعتراضی داخل و خارج کشور حضوری اثرگذار داشتند و در رژه‌های افتخار شهرهای مختلف جهان نیز با پیام زن، زندگی، آزادی به صدای انقلاب و مبارزه مردم ایران بدل شدند.

این کنشگران با اشاره به لزوم برگزاری اعتراضات و اعتصابات «همبسته، هماهنگ و سراسری» ایرانیان در داخل و خارج کشور، تاکید کردند مردم ایران می‌توانند با اتحاد به پیروزی رسیده و «نظام کوییرستیز و ضدانسانی جمهوری اسلامی» را سرنگون کنند.

سازمان‌های سیمرغ و شش‌رنگ، تشکل رنگین‌کمانان ایرانی، گروه کوییر، زندگی، آزادی و کنشگرانی از جمله زینب پیغمبرزاده، مهران حمیدی و بهار الماسی، از جمله امضا‌کنندگان این بیانیه هستند.

همزمان گروهها، تشکلات سیاسی، مدنی و کارگری نیز در داخل و خارج از کشور همزمان با سالگرد خیزش انقلابی مردم ایران و قتل حکومتی مهسا امینی در فراخوان های جداگانه خواهان برگزاری تجمعات اعتراضی در شهرهای سراسر جهان شده اند.