توماج صالحی
/

توماج صالحی بر اثر ضرب و شتم همچنان مجروح است

وبسایت هرانا که اخبار مربوط به نقض حقوق بشر در ایران را پوشش می‌دهد، از مجروح شدن توماج صالحی، خواننده رپ مخالف جمهوری اسلامی، بر اثر ضرب و شتم به دست نیروهای امنیتی خبر داده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

وبسایت هرانا که اخبار مربوط به نقض حقوق بشر در ایران را پوشش می‌دهد، از مجروح شدن توماج صالحی، خواننده رپ مخالف جمهوری اسلامی، بر اثر ضرب و شتم به دست نیروهای امنیتی خبر داده است.

به گزارش فرانیوز، یک منبع مطلع روز شنبه بیستم خرداد به هرانا گفت: «توماج صالحی چند ماه پس از بازداشت در مراحل بازجویی مورد ضرب و شتم قرار گرفت. به طوری که پای راست و چشم راست وی آسیب دید. او کماکان از جراحات وارده رنج می‌برد».

همچنین یکی از نزدیکان این خواننده به این وبسایت گفت: «توماج صالحی در سلول خود از وضعیت بهداشتی مناسبی برخوردار نیست و علیرغم جراحات وارده، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده، امری که افزایش نگرانی‌های خانواده و نزدیکان وی را به همراه داشته است.»

به نوشته هرانا، با گذشت هفت ماه از زمان دستگیری، این خواننده کماکان در یکی از سلول‌های امنیتی زندان دستگرد اصفهان در بازداشت است.

روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، جلسه بازپرسی توماج صالحی، به صورت ویدیو کنفرانس در دادسرای اصفهان برگزار شده بود.

پیشتر پرونده توماج صالحی به دلیل نقص تحقیقات از دادگاه به دادسرا بازگردانده شد.

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی و شهروند اهل شاهین شهر واقع در استان اصفهان است که بابت پرونده قبلی خود در سال ۱۴۰۰ از بابت اتهامات «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده بود.

او اوایل آبان سال گذشته، به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد و از آن زمان سازمان‌ها و فعالان حقوق بشری بارها نسبت به وضعیت او در زندان هشدار داده‌ و خواستار آزادی او شده اند.

ایرانیان مقیم کشورهای جهان بارها با برگزاری تجمعات اعتراضی نسبت به بازداشت توماج صالحی واکنش نشان داده و از مجامع بین المللی و حقوق بشری خواسته اند تا در جهت آزادی او و سایر زندانیان گام های جدی بردارند.