//

توماج صالحی برنده جایزه موسسه “فرهنگ مقاومت” شد

توماج صالحی هنرمند و خواننده رپ معترض که پس از بازداشت توسط نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ماه‌هاست در زندان دستگرد اصفهان به صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شود، برنده جایزه "موسسه فرهنگ مقاومت" شده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

توماج صالحی هنرمند و خواننده رپ معترض که پس از بازداشت توسط نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ماه‌هاست در زندان دستگرد اصفهان به صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شود، برنده جایزه “موسسه فرهنگ مقاومت” شده است.

به گزارش فرانیوز، حساب توییتر توماج صالحی با انتشار مطلبی اعلام کرد: توماج به دلیل حمایت از حقوق بشر، آزادی بیان و ترویج صلح توسط هنر و اشعارش برنده جایزه “فرهنگ مقاومت” شد.

موسسه “فرهنگ‌های مقاومت” با انتشار اطلاعیه‌ای در این مورد نوشته است: “توماج صالحی، هیپ هاپ آرتیست‌ مشهور در ۳۰ اکتبر توسط جمهوری اسلامی ربوده شده. از آن زمان تاکنون به شدت شکنجه شده و در سلول انفرادی نگهداری می‌شود. توماج در اشعار خود خواستار صلح و ارزش نهادن به حقوق بشر است و از مردم می‌خواهد که یکدیگر را دوست داشته باشند. با این حال با او ناعادلانه رفتار شده، زیرا موسیقی او سیاست‌های ناعادلانه دولت، به ویژه سیاست‌های تنظیم کننده رفتار زنان و دختران را به چالش می‌کشد.”

این موسسه هنری تصریح کرده است: حمله دولت به هنرمندانی مانند توماج، بازتابی از ترس آنها از تأثیر بیان هنری هنرمندان است. به دلیل شجاعت و فداکاری او در هنرش، مفتخریم اعلام کنیم که توماج دریافت کننده جایزه فرهنگ‌های مقاومت ما است. برای آزادی فوری او به ما بپیوندید!

در حساب توییتر توماج صالحی درباره این موسسه نوشته شده است: موسسه “فرهنگ‌های مقاومت” یک موسسه هنری است که مأموریت آن ایجاد و توزیع فیلم‌هایی است که آگاهی عمومی را در مورد مسائل عدالت اجتماعی و اقتصادی ارتقا می‌دهد و تلاش‌های خلاقانه برای ترویج صلح و حمایت از حقوق بشر را به نمایش می‌گذارد.