تصادف مرگبار قطار در هند حدود ۳۰۰ کشته و بیش از ۸۵۰ زخمی برجای گذاشت

بر اثر برخورد دو قطار مسافربری در ایالت «اودیشا» در شرق هند دست‌کم ۲۸۸ نفر کشته و ۸۵۰ نفر مجروح شدند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

بر اثر برخورد دو قطار مسافربری در ایالت «اودیشا» در شرق هند دست‌کم ۲۸۸ نفر کشته و ۸۵۰ نفر مجروح شدند.

به گزارش فرانیوز، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این حادثه حوالی ساعت ۱۹ جمعه‌شب به وقت محلی در منطقه «بالاسوره» روی داده است و گزارش‌های متناقضی از علت بروز این حادثه منتشر شده است.

 برخی از رسانه‌های هند گزارش داده‌اند که ابتدا یک قطار از ریل خارج شده و با قطار مسافربری دیگر برخورد کرده و برخی گزارش‌های دیگر نیز حاکی از این است که بعد از این حادثه یک قطار باربری نیز با واگن های این قطارها که از ریل خارج شده بودند تصادف کرده است.

بیش از ۲۰۰ آمبولانس و ۱۰۰ پزشک به منطقه اعزام شده‌اند و حتی از اتوبوس‌های شهری برای انتقال مصدومان و امداد کمک گرفته شده است.

با وجود این که عملیات امداد همچنان ادامه دارد و ممکن است آمار قربانیان و مصدومان بسیار بیشتر شود، مقام‌ها همین حالا هم اذعان کرده‌اند که این سانحه دلخراش‌ترین و بزرگترین سانحه ریلی در قرن ۲۱ در هند بوده است.

هند یکی از بزرگترین خطوط ریلی جهان را دارد و راه‌آهن هند اعلام کرده که روزانه رفت‌وآمد حدود ۱۳ میلیون نفر را تسهیل می‌کند، اما به دلیل قدیمی بودن زیرساخت‌ها و انحصاری بودن راه‌آهن هند، این شبکه ایمنی چندانی ندارد.

اواخر اردیبهشت نیز صدها مسافر به دلیل خروج یک قطار محلی از ریل و برخورد با قطار باری در ناحیه «پوربا بردامان» بنگال غربی زخمی شده بودند.

مرگبارترین حادثه ریلی هند در سال ۱۹۸۱ زمانی رخ داد که قطاری در ایالت بیهار از روی پل به داخل رودخانه سقوط کرد و حدود ۸۰۰ نفر کشته شدند.

همچنین مدت کوتاهی پس از این حادثه دفتر نخست‌وزیری اعلام کرد کە مبلغ ٢٠٠ هزار روپیه (۲۲۷۰ یورو) به خانواده قربانیان و ۵۰ هزار روپیه به هر یکی از مجروحان این سانحه غرامت پرداخت خواهد کرد.

آشوینی وایشناو، وزیر راه‌آهن نیز متعهد شدە کە بە خانواده هر قربانی ۱ میلیون روپیه (۱۱۳۰۰ یورو)، بە مجروحان شدید ٢٠٠ هزار روپیه و مجروحان جزئی ۵۰ هزار روپیه غرامت پرداخت کند.