محمد حبیبی
/

تشکیل پرونده جدید علیه سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از تشکیل پرونده جدید علیه محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران و صدور کیفرخواست برای او خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران، برای پرونده‌ای جدید به دادگاه فراخوانده شد.

طبق گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، این فعال صنفی در تاریخ بیستم دی ماه در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار با اتهام اجتماع و تبانی محاکمه خواهد شد.

این پرونده مربوط به بازداشت این فعال صنفی در تاریخ شانزدهم فروردین سال جاری است و مصادیق درج شده در پرونده مربوط به تجمعات معلمان در اعتراض به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان مدارس دخترانه در تاریخ شانزدهم اسفندماه سال گذشته است.

کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران یکم مهرماه نیز اعلام کرده بود که «برای بار سوم است که حبیبی با حکم بازخرید و اخراج مواجه می‌شود و با این حکم برای همیشه امکان حضور در شغل معلمی را از دست داد».

بر اساس این گزارش، این فعال صنفی معلمان در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز از آموزش و پرورش اخراج شده بود.

حبیبی پس از اعتراض با حکم دیوان عدالت اداری به صورت موقت به سر کار بازگشته بود اما با حکم جدید هیات تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش و تایید آن در دیوان عدالت اداری؛ از آموزش و پرورش اخراج شد.

محمد حبیبی، یکم خرداد ماه بعد از ۴۵ روز با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از بازداشتگاه ۲۰۹ آزاد شد.

این فعال صنفی در طی سال‌های گذشته، در اسفندماه ۹۶ ، اردیبهشت ۹۷ و فروردین ۱۴۰۱ نیز بخاطر فعالیت‌های صنفی بازداشت شده و این سومین بار است که در طی این سالها به دادگاه فراخوانده می‌شود.