/

تداوم موج بازداشت‌ها در مناطق کُردنشین؛ هفت شهروند کُرد دیگر توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند

در ادامه موج جدید بازداشت شهروندان و کنشگران کُرد، هفت شهروند دیگر در شهرهای مهاباد، پیرانشهر، سنندج و مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از شبکه حقوق بشر کُردستان، هفت شهروند به نام‌های مامند قریشی، جمال بایزیدی، هیوا درخوردی، مختار شریفی، طه کریمی، یوسف بکری و آرمان نیک‌پی در شهرهای مهاباد، پیرانشهر، سنندج و مریوان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه، یوسف بکری اهل مهاباد و آرمان نیک‌پی اهل روستای «نی» از توابع شهرستام مریوان بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی در شهرهای مهاباد و مریوان بازداشت شدند.

روز سه‌شنبه ۲۰ تیر ماه، دو شهروند اهل مهاباد به نام مامند قریشی و جمال بایزیدی بدون ارائه حکم قضایی در این شهر بازداشت شدند.

همچنین دو شهروند اهل سنندج به نام‌های طه کریمی و مختار شریفی به ترتیب در روزهای ۱۸ و ۱۹ تیر ماه در سنندج و روستای «سالیان» این شهرستان بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شده‌اند.

همچنین یک شهروند اهل پیرانشهر به نام هیوا درخوردی نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

تاکنون از علت بازداشت و محل نگهداری این افراد اطلاعی به دست نیامده است.

بر اساس آمار گردآوری شده از سوی شبکه حقوق بشر کردستان در پنج روز گذشته دست‌کم ۱۴ شهروند، روحانی اهل سنت و روزنامه‌نگار کُرد در شهرهای تهران، پیرانشهر، اشنویه، مهاباد، سنندج و مریوان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.