حمله زمینی اسرائیل به غزه

تداوم حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه

نیروهای پیاده و زرهی ارتش اسرائیل شب گذشته از چند منطقه وارد غزه شده و عملیات نظامی را علیه حماس آغاز کردند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل صبح امروز با اشاره به اینکه نیروهای این کشور همچنان در غزه حضور دارند و گفت عملیات ارتش اسرائیل همچنان ادامه دارد و ارتش در حال «پیشروی در مراحل جنگ» در غزه است.

او همچنین عنوان کرد که در این عملیات گسترده زمینی، نیروهای پیاده، زرهی، مهندسی و توپخانه با آتش شدید هوایی شرکت دارند و تا کنون هیچ سرباز اسرائیلی آسیب‌ندیده است.

شب گذشته و پس از اینکه اعلام شد نیروهای اسرائیل وارد بخش شمالی نوار غزه شده‌اند، ارتش اسرائیل اعلام کرد که این حمله یک عملیات گسترده است، اما نه عملیات زمینی در مقیاس بزرگ که پیش‌بینی می‌شد.

گفته شده که علاوه بر شمال غزه، ارتش اسرائیل از طریق دریا و همچنین شرق غزه نیز نیروهای خود را به داخل این باریکه اعزام کرده است.

همچنین تصاویر منتشر شده از حملات هوایی شب گذشته ارتش اسرائیل علیه اهداف حماس در غزه نشان می‌دهد که این حملات نسبت به گذشته شدیدتر بودند.

در همین حال، ارتش اسرائیل می‌گوید که نیروی هوایی این کشور حدود ۱۵۰ سایت زیرزمینی متعلق به گروه تروریستی حماس را هدف قرار داده است.

به گفته سرتیپ گیلاد کینان، رئیس عملیات نیروی هوایی اسرائیل، در بمباران شبانه نوار غزه از حدود صد هواپیمای جنگنده استفاده شده است.

ارتش اسرائیل در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس به نقل از او منتشر کرده گفته «هدف نیروی هوایی روشن است- نابود کردن هر چیزی که دست حماس آن را لمس کند».

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز شب گذشته در گزارشی در این زمینه اعلام کرد بر اساس تجزیه‌وتحلیل شبکه ناظر اینترنت «نت بلاکس»، اتصال اینترنت غزه در روز ۲۷ اکتبر در میانه حملات شدید زمینی اسرائیل، به پایین‌ترین حد خود از زمان حمله حماس در روز ۷ اکتبر رسیده است.

بر اساس این گزارش به نقل از اطلاعات «نت بلاکس»، مسیرهای اتصال بین‌المللی اپراتور اصلی اینترنت غزه یعنی شرکت «پال‌تل»، به علت بمباران، از بین رفته و بسیاری از فلسطینی‌ها قادر به دسترسی به اینترنت و برقراری ارتباط الکترونیکی نیستند.

در حالی که ارتش اسرائیل اعلام کرده عملیات نیروی زمینی خود را در غزه گسترش می‌دهد، مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای خواستار آتش‌بس فوری، حفاظت از غیرنظامیان و ارسال کمک‌‌های انسان‌دوستانه به نوار غزه شد.

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه ۵ آبان با ۱۲۰ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۴۵ رای ممتنع، قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی را درباره جنگ اسرائیل و حماس تصویب کرد.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل با رد کامل قطعنامه سازمان ملل درباره جنگ این کشور و حماس گفت سازمان ملل با این قطعنامه دیگر ذره‌ای مشروعیت ندارد. او تاکید کرد اسرائیل تا نابودی توانایی حماس و بازگرداندن گروگان‌ها، به مبارزه ادامه می‌دهد.

سفیر اسرائیل خاطرنشان کرد این قطعنامه به نقش حماس و لزوم آزادی گروگان‌ها اشاره نکرده است.

پیش‌تر نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز از پیش‌نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتقاد کرده و دلیل آن را عدم اشاره به حماس و گروگان‌ها دانسته بود.