/

تداوم بی‌خبری از وضعیت کیوان رحیمیان مترجم و روانشناس بهایی

بیش از بیست روز است که خانواده «کیوان رحیمیان»، شهروند بهایی بازداشت شده در تهران، هیچ خبری از وضعیت سلامت او ندارند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، کیوان رحیمیان در ۲۷تیر۱۴۰۲ توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد.

این شهروند بهایی در روزهای اول بازداشت چند تماس کوتاه تلفنی با خانواده‌اش داشته ولی از ۲مرداد۱۴۰۲، هیچ تماس تلفنی با خانواده‌ برقرار نکرده است.

خانواده رحیمیان پس از مراجعه به زندان اوین مطلع شده‌اند که کیوان به‌دلایل نامشخص به‌جز محرومیت از تماس تلفنی، ممنوع ملاقات هم است.

تاکنون مسئولان مربوطه هیچ پاسخ روشنی در مورد اتهام یا دلیل بازداشت این شهروند بهایی به خانواده‌ رحیمیان نداده‌ و از قبول لباس و دارو برای کیوان خودداری کرده‌اند.

پیش از این کیوان رحیمیان یک دوره محکومیت پنج ساله را به‌دلیل تدریس روانشناسی به جوانان بهایی محروم از تحصیل گذرانده است.

حاکمیت ایران همواره به روش‌های مختلف، از جمله هجوم به کلاس‌ها و تعطیل کردن آن ها و یا دستگیری و صدور احکام سنگین برای اساتید، سعی در تعطیل کردن مؤسسه آموزش عالی بهائیان داشته است. این در حالی است که در طی این سال‌ها، هیچ تغییری در وضعیت تحصیلی شهروندان بهائی ایجاد نشده و آن ها هم‌چنان محروم از تحصیلات عالیه دانشگاهی در ایران هستند.

کیوان رحیمیان یکی از هزاران جوان بهایی محروم از تحصیلات عالیه در ایران بود که ممنوعیت او را از ادامه تحصیل باز نداشت. کیوان رحیمیان در موسسه آموزش عالی بهاییان به تحصیل پرداخت و پس از فارغ‌التحصیل شدن، به تدریس آموخته‌هایش به جوانان بهایی دیگر مشغول شد.

کامران رحیمیان پایه‌گذار الگوی ارتباطی «ارتباط بدون خشونت» یا «زبان زندگی» متاثر از آرا و اندیشه‌های «مارشال روزنبرگ»، روان‌شناس امریکایی در ایران است. حدود دو دهه، کامران به همراه کیوان، فاران و «فرشته سبحانی» (همسر فقید کیوان) با انتشار کتاب، ویدیو و کنفرانس‌ها و کلاس‌های آموزشی، در معرفی این روش در ایران فعال بوده‌اند.