/

تداوم بی‌خبری از وضعیت چهار عضو خانواده‌های دادخواه در بازداشت نهادهای امنیتی

به دنبال بازداشت چهار تن از اعضای خانواده‌های جانباختگان خیزش سراسری توسط نهادهای امنیتی در فولادشهر اصفهان و ایذه تاکنون اطلاعی از وضعیت آنها حاصل نشده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سه عضو خانواده جاویدنام مهسا موگویی از روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه همزمان با زادروز او توسط ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند.

عفت، محمدعلی و میلاد موگویی، مادر، پدر و برادر دادخواه مهسا موگویی همچنان در بازداشت به سر می‌برند و اطلاعی از وضعیت آنها به دست نیامده است.

سایت هرانا گزارش داد که مادر مهسا موگویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان لنجان نگهداری می‌شود.

بر اساس این گزارش،  محمدعلی و میلاد موگویی، پدر و برادر او نیز پس از بازداشت به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده‌اند و بدون دسترسی و اجازه ملاقات با وکیل و بستگان خود در بلاتکلیفی تحت بازداشت موقت قرار دارند.

مهسا موگویی، ورزشکار ۱۹ ساله با سابقه قهرمانی تکواندو روز ۳۱ شهریور ماه پارسال در جریان خیزش سراسری در فولادشهر اصفهان با شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد.

همچنین با وجود گذشت دو هفته از بازداشت زهرا سعیدیان‌جو خواهر جاویدنام میلاد سعیدیان‌جو همچنان سرنوشت او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

زهرا سعیدیان‌جو روز یکشنبه ۱۸ تیر ماه در پی خروج از محل کار خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و دلیل بازداشت وی «همدردی با خانواده‌های داغدار» عنوان شده بود.

دستگاه‌های امنیتی و قضائی در استان خوزستان با وجود مراجعه مکرر خانواده زهرا سعیدیان‌جو، اطلاعی درباره وضعیت او به خانواده و وکیل‌ ارائه نکرده‌اند.