/

تداوم بی‌خبری‌ از وضعیت چهار شهروند بازداشتی بلوچ

گزارش‌‌ منابع حقوق بشری از ایران حاکی است که با وجود گذشت چهار روز از بازداشت چهار شهروند «شاغل در مسجد مکی زاهدان» توسط نیروهای امنیتی، از وضعیت آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، گروه رسانه‌ای حال‌وش روز یکشنبه با انتشار این خبر نوشت: عبدالواحد شهلیبر، انتظامات مسجد، عبدالنصیر شه‌بخش، عکاس مسجد و نوه مولوی عبدالحمید، اسامه شه بخش (نارویی)،‌ فیلمبردار مسجد و حامد محمدی‌نیک، از همکاران فیلمبردار مسجد، در اوایل تیرماه سال جاری بازداشت شده‌اند و بی‌خبری از وضعیت این افراد ادامه دارد.

حال‌وش نوشته که نیروهای امنیتی پس از بازداشت عبدالنصیر و اسامه شه‌بخش با مراجعه به منزل آن‌ها، علاوه بر تخریب لوازم منزل، وسایل شخصی آن‌ها از جمله کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و دوربین فیلمبرداری مربوط به مراسم مسجد مکی را ضبط کرده‌اند.

در روزهای اخیر در پی انتشار خبر بازداشت تعدادی از بستگان و اطرافیان مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، رسانه‌های حکومتی در ایران این بازداشت‌ها را تأیید و بازداشت‌شدگان را به «تشویش اذهان عمومی» متهم کردند.

علت انتصاب این اتهام، انتشار خبر تلاش برای ترور مولوی عبدالحمید روحانی پرنفوذ اهل سنت، از سوی آنان است. مقامات قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی این خبر را شایعه خواندند.

دفتر امام‌ جمعه اهل سنت زاهدان روز ۲۹ خرداد در بیانیه‌ای، بازداشت یک نفر در مسجد مکی را تأیید کرده و گفته بود که این فرد به برخی نهادها وابستگی دارد.