برادران سپهری
/

تداوم بلاتکلیفی برادران سپهری در زندان وکیل آباد مشهد

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران خبر داد که برادران فاطمه سپهری، زندانی سیاسی با گذشت بیش از ۵۰ روز از زمان بازداشت، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان وکیل آباد مشهد به سر می‌برند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از خبرگزاری هرانا،  محمدحسین سپهری و حسین سپهری در بازداشت به سر میبرند.

اصغر سپهری، برادر آنان در تماس با هرانا گفت: آقایان محمدحسین و حسین سپهری از تاریخ هجدهم آبان تاکنون، هیچگونه تماس تلفنی با خانواده نداشته اند و مسئولین مربوطه با درخواست ملاقات آنها با خواهرشان فاطمه سپهری مخالفت کرده اند.

به گفته آقای سپهری، این دو برادر در اعتراض به مخالفت مسئولین با درخواست ملاقات با خانم سپهری، از تماس با خانواده انصراف داده‌اند.

چندی پیش خسرو علیکردی، وکیل دادگستری از ارجاع پرونده این دو شهروند با اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به شعبه ۹۰۳ بازپرسی مشهد خبر داده بود.

به گفته این وکیل دادگستری، حسین و محمدحسین سپهری از زمان بازداشت تاکنون از دسترسی به وکیل انتخابی محروم مانده اند، با وجود ارائه وکالت نامه رسمی به شعبه ۹۰۳ بازپرسی مشهد توسط آقای علیکردی، بازپرس پرونده حاضر به ثبت وکالتنامه وی نیست.

محمدحسین سپهری و حسین سپهری، در تاریخ ششم مهرماه، توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و سپس به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شدند.

اخیرا قرار بازداشت این دو برادر برای یک ماه دیگر تمدید شد.

محمدحسین سپهری، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد.