تداوم اعتراضات کارکنان رسمی نفت در آغاجاری و سکوهای نفت و گاز ایران

کارکنان رسمی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در استان خوزستان برای چندمین روز در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌های پرسنل تجمع برگزار کرده و خواهان رسیدگی به معضلات معیشتی و صنفی خود شده‌اند.

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از کانال تلگرامی «افکار نفت» (پایگاه اطلاع رسانی مطالبات کارکنان رسمی صنعت نفت ایران)، کارکنان رسمی نفت در شرکت‌ها و سکوهای نفتی و گازی اعتراضاتی به طور هفتگی انجام داده اند، اما این اعتراضات در هفته های اخیر به صورت روزانه برگزار شده است.

معترضان خواهان حذف سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی و عودت کسورات مازاد مالیات سالهای قبل و اجرای کامل ماده ۱۰ در ردیف شغلی خود شده‌اند.

از جمله تجمع های اعتراضی آنان می توان به شرکت نفت فلات‌قاره در سکوهای‌‌ بهرگانسر، ابوذر و سیری و همچنین منطقه عملیاتی جزیره خارک در این هفته اشاره کرد.

کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در مراکز عملیاتی خواستار «حذف سقف‌ حقوق حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی و عودت کسورات مازاد مالیات»‌ هستند.

دستمزدهای پایین در مقایسه با افزایش روزافزون قیمت ها در ایران، اعتراض های کارگران و سایر مزدبگیران در ایران را به دنبال داشته است.