مزار نیکا شاکرمی
/

تخریب مزار نیکا شاکرمی؛ راه‌های رسیدن به مزار را بسته‌اند

هم‌زمان با فرارسیدن سالگرد کشته شدن «مهسا امینی»، بنا بر اطلاعات رسیده از خرم‌آباد، ماموران با تخریب مزار نیکا شاکرمی، از جان‌باختگان اعتراضات جنبش «زن،زندگی،آزادی»، بر مزار او رنگ سیاه پاشیده‌اند و همچنین راه‌های رسیدن به مزار را بسته‌اند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، باربَد گلشیری، گورنگار، هنرمند و فرزند هوشنگ گلشیری، نویسنده شناخته‌شده ایرانی، در شبکه ایکس از تخریب مراز نیکا شاکرمی در خرم‌آباد خبر می‌دهد.

گلشیری نوشت علاوه بر «تخریب مزار»، درختان اطراف مزار نیکا، نوجوان کشته‌شده در اعتراضات تهران، که در یکی از روستاهای خرم‌آباد دفن است را هم «شکسته‌اند، بر مزارش رنگ سیاه پاشیده‌اند و آتش‌دانش را نابود کرده‌اند. راه‌های رسیدن به مزار را نیز بسته‌اند».

نیکا شاکرمی، شامگاه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات در بلوار کشاورز تهران ناپدید و پس از هشت روز جنازه او به خانواده‌اش تحویل داده شد.

نسرین شاکرمی، مادر نیکا شاکرمی، روز ۱۴ مهر در یک پیام ویدئویی که به‌طور اختصاصی در اختیار رادیو فردا قرار داد، گفته بود که بر اساس گواهی پزشکی قانونی علت مرگ دخترش «اصابت ضربات متعدد جسم سخت» به سرش بوده است.

جمهوری اسلامی روزها با پخش ویدئوهایی تلاش کرد تا بگوید که این نوجوان از بالای ساختمان نیمه‌کاره‌ای در نزدیکی خانه آتش شاکرمی، خاله‌اش که با او زندگی می‌کرد، به پایین پریده و خودکشی کرده است.

با این حال خانواده‌ این نوجوان معترض تأکید می‌کنند که او برای شرکت در اعتراضات از خانه خارج شد و ویدئویی از وی در حالی که بدون روسری روی یک سطل زباله و در میان معترضان ایستاده، منتشر شده است.

آتش شاکرمی، خاله نیکاشاکرمی نیز با انتشار تصاویری از مزار نیکا در اینستاگرام نوشت: «درخت‌هایت را سر بریده‌اند، تصاویرت بر گلدان مزار بابایی‌ات را با رنگ‌سیاه کثیف کرده‌اند، اما مگر می‌شود با تخریب مزار ستاره‌ها آن‌ها را از آسمان به قعر نیستی کشاند، تو و دوستانت ستاره‌ این سرزمینید.»