تخریب دوباره سنگ مزار محسن شکاری

مسعود شکاری،‌ پدر محسن شکاری، معترض ۲۲ ساله‌ای که چند هفته پس از بازداشت، اعدام شد، از تخریب دوباره سنگ مزار فرزندش خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

مسعود شکاری،‌ پدر محسن شکاری، معترض ۲۲ ساله‌ای که چند هفته پس از بازداشت، اعدام شد، از تخریب دوباره سنگ مزار فرزندش خبر داد.

به گزارش فرانیوز، آقای شکاری نوشت: «من و خانوادم بعد از دست دادن عزیزمون به زندگی عادی گذشته برنگشتیم و برنمی‌گردیم ولی حالا که به درد خودمون داریم می‌سوزیم بعضی‌ها همینم نمی‌زارن مثل امروز که به سنگ مزار پسر عزیزم آسیب رسوندن آدم نمی‌دونه که دیگه به همچین کسایی چی بگه.»

این اولین بار نیست که در راستای فشار بر خانواده محسن شکاری، اقدام به تخریب سنگ قبر کرده اند. پیش از این و در فروردین ماه نیز با قیرپاشی روی سنگ مزار محسن شکاری، در جهت تخریب آن اقدام کرده بودند.

مزار یلدا آقا فضلی از دیگران معترضان بازداشتی نیز از دیگر مواردی ست که در ماههای گذشته از سوی حامیان حکومت تخریب شده است.

تخریب سنگ قبر و محل خاکسپاری جان‌باختگان مخالف جمهوری اسلامی برای فشار بر خانواده آنها، از سابقه‌ای طولانی برخوردار است. خبر تخریب و شکستن سنگ مزار کشته‌شدگان اعتراضات بارها در ماه‌های گذشته گزارش شده است.

محسن شکاری، تا پیش از بازداشت در کافه‌ای در هفت‌حوض تهران کار می‌کرد. سوم مهرماه ۱۴۰۱ در جریان تظاهرات خیابان ستارخان بازداشت و بامداد ۱۷ آذر با اتهام «محاربه» اعدام شد. اعدام وی با واکنش‌های شدید داخلی و خارجی مواجه شد.

این حکم در حالی به سرعت برای او اجرا شد که او کسی را به قتل نرسانده بود. سطل آشغالی را در ستارخان آتش زده بود و در درگیری با نیروهای امنیتی تنها یک بسیجی را زخمی کرده بود. بر همین اساس حقوقدانان زیادی دلیل محکومیت او به محاربه را غیرقانونی و ناعادلانه دانستند.